Největší zaměstnanecká Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra (ZP MV ČR) totiž přichází s novou službou pro své klienty Lékař na telefonu. K dispozici je pouze pojištěncům ZP MV ČR, a to 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Konzultace jim poskytují kvalifikovaní lékaři.
„Je řada věcí, které bychom se svým lékařem rádi prodiskutovali či konzultovali, ale on v ordinaci většinou nemá tolik času. Pro tyto situace jsme se rozhodli nabídnout našim klientům rychlou a účinnou pomoc v podobě nové nonstop služby – Lékař na telefonu,“ říká generální ředitel ZP MV ČR David Kostka.
Upozorňuje však, že služba je konzultační a v žádném případě nenahrazuje rychlou záchrannou pomoc. Máte-li akutní zdravotní potíže, např. krvácení či prudké bolesti, volejte přímo linku 155 nebo 112.
Jak prokážete, že jste klientem ZP MV ČR? Stačí lékaři na telefonu nadiktovat posledních deset čísel z čísla průkazu pojištěnce. Pokud máte v mobilu staženou aplikaci ZP211, máte v ní svoji průkazku pojištěnce naskenovanou, takže nemusíte kartičku pojištěnce nikde zdlouhavě hledat.
S čím vším vám Lékař na telefonu pomůže?
- konzultování zdravotního stavu, vysvětlení příznaků onemocnění, zdravotních potíží, dalších případných souvisejících symptomů, příčin popsaných symptomů a možný vliv vašich předchozích zdravotních komplikací či aktivit;
- vysvětlení lékařských běžně užívaných pojmů, zkratek a názvů z lékařských zpráv a jiných lékařských odborných dokumentací, latinských pojmů z lékařské dokumentace, diagnóz, jejich možných následků a souvislostí, číselných kódů diagnóz, následného nutného postupu při léčení pro danou diagnózu;
- vysvětlení laboratorních výsledků, informace o základních laboratorních vyšetřeních, účel jednotlivých vyšetření, vysvětlení zkratek a základních typů naměřených hodnot, informace o rozmezí výsledků jednotlivých hodnot, vztažení těchto hodnot k obvyklým výsledkům a naznačení výkladu odchylek od normálních hodnot;
- vysvětlení lékařských postupů, obecných postupů léčby daného onemocnění, všeobecných diagnostických postupů při daném onemocnění, základní informace o časové náročnosti léčby jednotlivých onemocnění;
- vysvětlení významu účinných látek léků, možných nežádoucích účinků léků, interakce jednotlivých léků, možnost náhrady léků jinými, princip úhrady léčivých přípravků z veřejného zdravotního pojištění (v.z.p.) podle indikačních omezení a omezení na lékařskou odbornost;
- vysvětlení pojmů z oblasti prenatální problematiky, informace na co má těhotná žena nárok v rámci prenatálních prohlídek, informace jaká vyšetření se provádějí a proč;
- problémy očkování – očkovací kalendář, znalost příslušné legislativy a odborná konzultace na možnosti očkování i mimo v.z.p. (jaká onemocnění, v jakou dobu, jaké vakcíny a kolik stojí);
- vysvětlení, které výkony zejména z oblastí stomatologické péče a IVF (asistovaná reprodukce) jsou hrazeny z v.z.p. a do jaké výše a co není hrazeno z v.z.p.;
- vysvětlení principů fungování primární péče, problematika registrací k lékařům, jak často jde u které odbornosti přejít k jinému lékaři;
- vysvětlení problematiky preventivních prohlídek jak u lékařů primární péče, tak u screeningových vyšetření;
- vysvětlení úhrady zdravotních služeb v lázních či ozdravovnách – jaké indikace, jak často, kdo vypisuje žádost, jak dlouho platí žádanka, co lze udělat poté, co žádanka vyprší;
- vysvětlení platnosti žádanek, receptů, poukazů;
- poskytnutí informací k možnosti proplácení cestovních nákladů pojištěnců v souvislosti s poskytováním hrazených služeb;
- odborné informace o systému zdravotnictví v ČR, včetně s tím související právní terminologie
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva