„Před rozhodnutím o změně odtěžení a vytvoření linky C jsme rubaninu z této oblasti na Jihu přepravovali velkoprostorovými vozy po severojižním překopu po kolejích až do skipového zásobníku číslo 1 na Severu,“ informoval vedoucí provozu centrálního odtěžení Pavel Wolf s tím, že zdárnou probítkou získali PVP Jih-Sever s celkovou délkou 2141 metrů.
Kompletní trasu C pak vybavili pásovými dopravníky Belt 1200 a 1400. Pro zamezení vývinu prachu na přesypech instalovala také kapotáže IBS, Caterpillar a Hese. „Jejich mnohačetné zabudované trysky vytvářejí účinnou vodní mlhu srážející vyvíjení polétavého prachu,“ uvedl Wolf.
Na trase v kritických místech průchodu pásů přes regulační objekty namontovali dva třásňové lapače prachu a po celém novém odtěžení i ventily Cornflow ovládající postřiky na přesypech.
Rozjezdem řečené „pásovky“ z Jihu na Sever se vyřešilo odtěžení z nového porubu 401 309, kde začali kopat havíři Polcarba s hlavním předákem Grzegorzem Dąbkem a vedoucím úseku Krzysztofem Sędkovským. „Úseky centrálního odtěžení zajišťují transport rubaniny v objemu čtyř tisíc tun uhlí za den. A někdy i více!“ nechal se slyšet Wolf.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: OKD