Vedle Františka Vojtíška s vozem LIAZ reprezentoval v září 1992 v Mostě tehdy ještě československé barvy také Karel Patočka rovněž s tahačem LIAZ. V jednom ze závodů se mu dokonce podařilo zvítězit. Z evropských jezdeckých hvězd pak v Mostě nechyběl Stig Blomqvist, Steve Parrish nebo Slim Borgudd.
Evropské závody tahačů na okruzích se jezdí od roku 1985, kromě Vojtíška a Patočky působila v šampionátu v průběhu let řada dalších Čechů. Například Jiří Moskal, Bohumil Křesťan, Stanislav Matějovský, Martin Koloc, Petr Čermák, Jaromír Malý, Lenka Vlachová či Daniel Landa. Jednoznačně nejúspěšnějším tuzemským jezdcem šampionátu je dvojnásobný mistr Evropy v kategorii jednotlivců a trojnásobný evropský šampion v kategorii týmů David Vršecký ze stáje Buggyra.
Po loňské přestávce se Vršecký letos opět připojil k týmovému kolegovi Adamovi Lackovi, který po celkovém druhém místě z roku 2016 usiluje o zisk trofeje nejvyšší. Těsný souboj – stejně jako loni – svádí s úřadujícím šampionem Jochenem Hahnem z Německa, který přesedlal z tahače MAN na IVECO. Po závodě na Slovakiaringu v polovině července, který byl pro slovenský okruh premiérou, se mezi vedoucího Lacka a třetího Hahna vklínil Maďar Norbert Kiss na Mercedesu. Hahn na prozatímního lídra Lacka ztrácí 47 bodů, od Kisse jej však dělí pouze čtyři.
Další zastávkou šampionátu bude o víkendu 26. a 27. srpna maďarský Hungaroring, týden poté už přivítá týmy a jejich jezdce mostecký autodrom. O víkendu 16. a 17. září si to truckeři rozdají na okruhu v belgickém Zolderu, o týden později pak na slavném okruhu Le Mans ve Francii. Závěr letošního ročníku seriálu bude patřit 7. a 8. října španělské Jaramě.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
Vybrané závody sezony 2017:
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva