ŘVC: Aktuální plány rozvoje rekreační plavby a přístavišť ve Středočeském kraji

23.09.2020 10:06 | Zprávy

Ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů a radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl představili aktuální plány výstavby nových přístavišť a dalších nástrojů podpory rekreační plavby na Labi a Vltavě ve Středočeském kraji.

ŘVC: Aktuální plány rozvoje rekreační plavby a přístavišť ve Středočeském kraji
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Ředitelství vodních cest ČR koncem roku 2020 začne výstavbu 7 nových veřejných přístavišť, z nichž některé budou sloužit už během letní sezóny 2021. Další přístaviště se projektují. Pro menší obce, kluby, kempy a restaurace připravil Středočeský kraj dotační program. Těmito nástroji bude podpořeno širší využívání Labe a Vltavy pro turistiku a rekreaci.

„Zajištění kvalitní veřejné sítě přístavišť pro rekreační plavbu je jednou z priorit ministerstva dopravy na vodních cestách a proto Ředitelství vodních cest v koordinaci se Středočeským krajem připravilo rozsáhlý program výstavby série přístavišť pro malá rekreační plavidla i osobní lodě ve městech a obcích, podporující regionální turistický ruch a rekreační plavbu. Navazujeme tak na úspěšně vybudované přístavy a přístaviště na Baťově kanále i na Vltavě u Českých Budějovic, jejichž intenzivní využívání dokládá zájem veřejnosti o trávení svého volného času na palubě lodí. Na přelomu letošního a příštího roku zahájíme výstavbu 11 nových přístavišť, z nichž 7 je ve středních Čechách, konkrétně v Mělníku, Brandýse nad Labem, Čelákovicích, Nymburce, Poděbradech, v Kolíně a na Vltavě v Davli,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Na dalších 7 místech se dnes přístaviště projektují, věřím, že v roce 2021 tak začneme práce i v dalších obcích. Všechna přístaviště mají přípojky elektrické energie i pitné vody a vytvoří tak bezpečné zázemí pro návštěvu okolí vodní cesty i přenocování s lodí během dovolené,“ dodal.

V plánu je ruku v ruce s pokračováním výstavby v dalších lokalitách vybudovat také síť servisních center pro zajištění ekologického provozu vodní dopravy, jako je odběr odpadních vod, tankování pohonných hmot apod. Projektuje se i doplnění čekacích stání pro malá plavidla u plavebních komor i sjezdů do vody pro spouštění plavidel.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

22:03 NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

Hladina Teplé Vltavy na odečtu na Soumarském Mostě letos vykazuje rekordní hodnoty.