Ředitelství silnic a dálnic zahájilo úpravu dálnice D5 v oblasti bývalého celniště Rozvadov

02.08.2016 8:35 | Zprávy

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo minulý týden stavební práce na průjezdním úseku dálnice D5 v oblasti bývalého celniště Rozvadov. Po dokončení úprav v druhé polovině září bude moci být odstraněno současné omezení rychlosti 60 km/h na plnou rychlost 130 km/h.

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo úpravu dálnice D5 v oblasti bývalého celniště Rozvadov
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Celniště Rozvadov fungovalo naplno mezi roky 1997 (zprovoznění dálnice) do roku 2007 (vstup Česka do Schengenského prostoru). Po překolaudování celniště na dálniční odpočívku následovalo několik změn – byly zbudovány čerpací stanice, bylo odstraněno přestřešení dálnice atd. Aktuální akce zahrnuje nová svodidla, odstranění veřejného osvětlení, lokální opravu vozovky v místě bývalých celních budek a další převážně bezpečnostní prvky. Po dokončení úprav v druhé polovině září 2016 bude na české straně možné projíždět rychlostí 130 km/h, navíc zástupci ŘSD projednali s bavorskými kolegy i zrušení limitního omezení na začátku dálnice A6, kde bude rychlost nově neomezená ihned na hraniční čáře. Výhledově bude stejná situace i na vjezdu do republiky. To ovšem nastane, teprve až německá strana opraví vozovku na hraničním mostě, která je v jejich správě. Do té doby (několik let) bude rychlost omezena na 80 km/h. Ihned za mostem, již na českém území, bude povolená rychlost 130 km/h, namísto dnešních 60 km/h.

Tyto úpravy si samozřejmě vyžádají omezení – po většinu doby bude doprava vedena jedním pruhem v rozšířeném pásu dálnice vedle staveniště, kdy se ale nepředpokládají žádná zdržení. Nejsložitější situace bude hned v prvních dvou dnech, tj. ve středu 27. a čtvrtek 28. července, kdy musí být vzhledem k demontáži portálů nad dálnicí zcela uzavřen jeden pás dálnice ve středu a následně opačný pás ve čtvrtek. Doprava bude vedena přes odpočívku. Vzhledem k nestandardnímu řešení požádali zástupci ŘSD o účast hlídku Policie ČR a vybrány byly nejméně zatížené dny v týdnu kamionovou dopravou v této lokalitě.

Základní informace o stavbě:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

16:13 Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

Povodí Moravy začalo s likvidací invazních dřevin pomocí injektáže.