Extrémní teploty, pokud navíc panují po dlouhé dny, mají vliv na výkon řidičů. Lidé jsou podrážděnější, snadněji se unaví, snadněji ztrácejí koncentraci, jejich reakční doby se prodlužují. Francouzští odborníci poukazují i na další negativní faktor, který se významně podepisuje na výkonu řidičů – únavu. Během horkých nocí lidé spí kratší dobu, navíc jejich spánek je méně kvalitní. Následně se potýkají s únavou, která se významně podepisuje na jejich výkonu.
Únava vede ke snížení pozornosti, prodlužuje reakční doby. Rovněž tak zhoršuje paměť a úroveň zpracovávání informací, má negativní vliv na koordinaci provádění příslušných úkonů. Obecně pak klesá ochota vykonávat potřebné úkony, komunikace řidiče s okolím se zhoršuje.
Nekvalitní spánek během období, kdy panují vysoké teploty i v noci, má za následek následnou zvýšenou úroveň únavy řady účastníků silničního provozu. „Její vliv je srovnatelný s působením alkoholu ve výši až jednoho promile v krvi. To s sebou nese mj. až sedminásobně vyšší pravděpodobnosti účasti řidiče na zaviněné dopravní nehodě,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Nepřekvapí, že se únava významně podepisuje na statistikách dopravní nehodovosti. Má na svědomí až 10 procent všech dopravních nehod, na dálnicích se jedná až o 20% podíl. Až dvacet procent nehod profesionálních řidičů je přičítáno právě jejich únavě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva