SANEP: Drtivá většina zaměstnanců je pro zrušení karenční doby

25.04.2018 11:44 | Zprávy

Výsledky bleskového průzkumu mezi zaměstnanci na téma karenční doby ukazují jednoznačnou a téměř absolutní podporu zrušení karenční doby. Ta má totiž za následek u většiny zaměstnanců přecházení nemocí, což však ve svém důsledku vede jak ke zhoršení zdravotního stavu jak samotných nemocných, tak i k přenášení nemocí na jejich spolupracovníky.

SANEP: Drtivá většina zaměstnanců je pro zrušení karenční doby
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: grip - ilustrační foto.

S návrhem změny zákona na zrušení stávající třídenní karenční doby aktuálně v souhrnu souhlasí 85,3 % zaměstnanců.

Stávající karenční doba, kdy zaměstnanci po dobu prvních tří dnů pracovní neschopnosti nemají nárok na náhradu mzdy má dle názoru 42,8 % dotázaných zaměstnanců za následek přecházení nemocí a následně dlouhodobou nemocnost či hospitalizaci.

Dalších 40,9 % zaměstnanců se pak domnívá, že stávající třídenní karenční doba má za následek přenášení nemocí na spolupracovníky při přecházení nemocí.

Pouze 7,1 % dotázaných zaměstnanců se domnívá, že stávající karenční doba zabraňuje simulování nemoci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Opravdu věříte tomu, že je Evropa silná?

Co na mezinárodní scéně dokázala? Třeba o míru na Ukrajině se začalo jednat až se zvolením Trumpa, dohoda o clech s USA je podle mě mnohem víc výhodná pro USA než pro Evropu a ekonomika Evropy čím dál víc zaostává jak za USA, tak za Čínou. Co se týká naší obrany, tak opět jsou evropské státy závislé...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy poptávají duální lokomotivy pro traťovou službu

13:21 České dráhy poptávají duální lokomotivy pro traťovou službu

Veřejnou soutěž na dodávku až 30 duálních lokomotiv vyhlásily České dráhy.