Označování výrobků souvisí bezprostředně s informacemi o kvalitě a funkci výrobku a v určitých aspektech i s bezpečným použitím výrobku.
Nejinak je tomu v případě kosmetiky. V minulých dnech nabylo účinnosti evropské nařízení o kosmetických přípravcích, které prodej těchto výrobků na vnitřním trhu EU reguluje.
Některá média požádala SČS, které svou strategii staví na odbornosti, o komentář k situaci. Na základě vlastních zjištění médií, například veřejnoprávní televize ČT, totiž velký počet výrobků na trhu nevyhovuje požadavkům legislativy, neboť v označení chybí údaje o složení přípravku.
SČS se proto rozhodlo k tématu vydat tuto tiskovou zprávu, kde vysvětluje podstatu regulace a svého postoje k situaci.
„‘Nová‘ evropská legislativa pro kosmetiku platí už 4 roky a všichni účastníci trhu (výroba, obchod, dozor) se mohli na případné nové aspekty regulace k datu nabytí účinnosti připravit,“ uvádí k tomu předseda SČS Libor Dupal a pokračuje: „Nelze proto samozřejmě akceptovat výmluvy o nedoprodaných zásobách na prodejně apod. Navíc i dosavadní evropský předpis údaje o ingrediencích vyžadoval, takže v tomto směru není na výrobu a prodej kosmetiky kladen nový požadavek.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva