SŽDC: Cestování z Brna na sever bude díky modernizaci pohodlnější

26.07.2015 15:56

Modernizaci traťového úseku mezi Brnem-Maloměřicemi a Brnem-Židenicemi dnes slavnostně zahájila Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby. Hlavním přínosem projektu bude především zvýšení traťové rychlosti a zajištění většího pohodlí a bezpečnosti cestujících.

SŽDC: Cestování z Brna na sever bude díky modernizaci pohodlnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizace úseku, který je součástí tratí Brno – Česká Třebová a Brno – Havlíčkův Brod, zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení, výstavbu protihlukových stěn, rekonstrukci mostních objektů a propustku a zrušení podchodu ve stanici Brno-Maloměřice.

„V brněnském železničním uzlu projde modernizací hned několik úseků, nejen mezi Židenicemi a Maloměřicemi, ale také z Modřic do Horních Heršpic. Jedním z největších přínosů rekonstrukce bude podstatné zkrácení jízdních dob, které jistě ocení cestující. Po dokončení stavby se ve směru na Třebovou bude jezdit 115 kilometrů za hodinu a směrem na Havlíčkův Brod rychlostí 90 až 110 kilometrů za hodinu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí stavby na tři kilometry dlouhé železnici bude také posílení bezpečnostních prvků. Dojde k modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati i v odbočce Brno-Židenice.

Celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (mimo) – Brno Židenice (mimo) činí 745 265 874 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 580 076 176 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je naplánováno na prosinec letošního roku.

Název stavby Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (mimo) – Brno Židenice (mimo)
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitel Ridera Stavební a.s.
PROMINECON CZ a.s.
Železničné Stavby, a.s. Košice
Termín zahájení 02/2015
Termín dokončení 12/2015
Celkové náklady stavby 745 265 874 bez DPH
Plánovaný příspěvek EU 580 076 176 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Výroční zpráva už pouze online, symbolem té letošní je píšťalka

16:08 České dráhy: Výroční zpráva už pouze online, symbolem té letošní je píšťalka

Výroční zpráva Skupiny ČD v tištěné podobě je od letošního roku minulostí. České dráhy zveřejňují ho…