Modernizace úseku, který je součástí tratí Brno – Česká Třebová a Brno – Havlíčkův Brod, zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení, výstavbu protihlukových stěn, rekonstrukci mostních objektů a propustku a zrušení podchodu ve stanici Brno-Maloměřice.
„V brněnském železničním uzlu projde modernizací hned několik úseků, nejen mezi Židenicemi a Maloměřicemi, ale také z Modřic do Horních Heršpic. Jedním z největších přínosů rekonstrukce bude podstatné zkrácení jízdních dob, které jistě ocení cestující. Po dokončení stavby se ve směru na Třebovou bude jezdit 115 kilometrů za hodinu a směrem na Havlíčkův Brod rychlostí 90 až 110 kilometrů za hodinu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí stavby na tři kilometry dlouhé železnici bude také posílení bezpečnostních prvků. Dojde k modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati i v odbočce Brno-Židenice.
Celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (mimo) – Brno Židenice (mimo) činí 745 265 874 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 580 076 176 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je naplánováno na prosinec letošního roku.
Název stavby | Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (mimo) – Brno Židenice (mimo) |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
Ridera Stavební a.s. PROMINECON CZ a.s. Železničné Stavby, a.s. Košice |
Termín zahájení | 02/2015 |
Termín dokončení | 12/2015 |
Celkové náklady stavby | 745 265 874 bez DPH |
Plánovaný příspěvek EU | 580 076 176 Kč |
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva