SŽDC: Na trať mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou se vracejí vlaky

01.07.2019 16:01

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ukončila opravu části Posázavského Pacifiku mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou. V délce přibližně 30 kilometrů proběhla oprava železničního svršku i spodku, na několika místech bylo nutné provést sanaci skalních masivů v blízkosti trati. Stavební práce za 709,7 milionu korun také zajistily odstranění pomalých jízd v celkové délce 8,3 kilometru.

SŽDC: Na trať mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou se vracejí vlaky
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„Dokončení opravy této trati s velkým turistickým potenciálem ještě před začátkem letních prázdnin bylo naší prioritou. Součástí opravných prací bylo například i zřízení bezstykové koleje, která zajistí komfortnější a plynulejší jízdu vlaků. Díky sanaci a očištění skal došlo ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Opravovaný úsek začíná hned za železničním přejezdem ve Zruči nad Sázavou, pokračuje přes Kácov a známý most přes Sázavu v Ratajích do Ledečka. Opravy začaly na podzim 2018. V první řadě bylo nutné sanovat a zabezpečit nestabilní skály, opravit mostní objekty i opěrné zdi. Následovalo vyčištění štěrkového lože a pokládka železničního svršku.

Stavebně šlo o dvě části rozdělené Kácovem. V první se mimo jiné opravilo celkem 21 přejezdů, skály se očistily od náletových dřevin a narušených hornin a opravila nástupiště na pěti zastávkách. Ve druhé části se opravy dočkalo dalších 15 úrovňových křížení a nástupiště na šesti zastávkách. Velmi náročné bylo opět čistění skal, obnova opěrných zdí a náhrada některých můstků a propustků. Samostatnou kapitolou pak byla oprava železniční stanice Kácov, kde se mimo jiné vyměnil železniční svršek ve dvou staničních kolejích, opravilo šest výhybek a nástupiště.

Kvůli nedostatečnému prostoru pro umístění tradičních betonových pražců a malým poloměrům oblouků se zde při opravě využily jednak ocelové Y pražce a jednak kolejnice s vyšší kvalitou oceli, které lépe odolávají nápravovým tlakům. Z celkových 30 kilometrů jsou ocelové Y pražce prakticky na polovině délky opravované tratě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blíží se zahájení elektrifikace autobusové linky č. 137, DPP hledá jejího zhotovitele

16:08 Blíží se zahájení elektrifikace autobusové linky č. 137, DPP hledá jejího zhotovitele

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes vypsal veřejnou zakázku na zhotovitele elektrifikace autobus…