SŽDC: Přestupní uzel Týniště nad Orlicí nabízí pohodlnější cestování

25.11.2015 19:11

Zvýšená, částečně zastřešená nástupiště, podchod nebo bezbariérový přístup pro cestující. To vše přinesla rekonstrukce železniční stanice v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku, kterou provedla Správa železniční dopravní cesty. Dnes se uskutečnilo její slavnostní ukončení.

SŽDC: Přestupní uzel Týniště nad Orlicí nabízí pohodlnější cestování
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Týniště nad Orlicí, 25. listopadu 2015 – Zvýšená, částečně zastřešená nástupiště, podchod nebo bezbariérový přístup pro cestující. To vše přinesla rekonstrukce železniční stanice v Týništi nad Orlicí na Rychnovsku, kterou provedla Správa železniční dopravní cesty. Dnes se uskutečnilo její slavnostní ukončení.

„Technický stav nástupišť v Týništi nad Orlicí před rekonstrukcí již nevyhovoval aktuálním požadavkům. Nová komfortní podoba stanice pozvedne kulturu i bezpečnost cestování v této oblasti. Zvlášť bych vyzdvihl vybudování bezbariérového přístupu na nástupiště, který umožňuje využívat železniční dopravu i cestujícím s omezenou schopností pohybu a orientace,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Stavbaři v rámci projektu vybudovali dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště včetně výtahů. V železniční stanici byl dále rekonstruován železniční spodek a svršek, sdělovací zařízení, trakční vedení, staniční zabezpečovací zařízení a část výpravní budovy. Cestující v tomto významném přestupním uzlu mohou nyní využívat také nový informační systém.

Díky rozšíření železniční stanice bude možné zvýšit kapacitu ve směru na Náchod a Choceň, což požadoval Královehradecký kraj. Dalším podstatným přínosem je prodloužení staničních kolejí pro nákladní dopravu, které umožní lepší dopravní využití kolejiště.

Investorem stavby s názvem Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. - Častolovice - Solnice, 1. část rekonstrukce nástupišť žst. Týniště n. O. byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Předpokládané celkové náklady činily 210 290 019 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 122 575 353 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Stavební práce byly zahájeny v červnu roku 2014 a dokončeny v září roku 2015. Celkové náklady stavby činí 254 979 019 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 122 575 353 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. 

Název stavby

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. - Častolovice - Solnice, 1. část rekonstrukce nástupišť žst. Týniště n. O.

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Generální projektant

PRODIN, a.s.

Zhotovitel

společnost Rekonstrukce nástupišť Týniště tvořená:
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. a STARMON s.r.o.

Termín zahájení

06/2014

Termín dokončení

10/2015

Celkové náklady stavby

210 290 019 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

122 575 353 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…