Škoda Transportation má nového akcionáře

19.12.2014 12:29

V pořadí už devátým akcionářem společnosti Škoda Transportation se stal její dlouholetý manažer Michal Kurtinec. Ten už dva roky vede jednu z dceřiných společností skupiny Škoda Transportation, firmu Pars nova. Ve skupině Škoda Transportation na různých pozicích působí od roku 2006.

Škoda Transportation má nového akcionáře
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Současnými vlastníky společnosti Škoda Transportation jsou – Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek a Tomáš Ignačák. „Michal Kurtinec působí ve skupině už osm let, během nichž prokázal své manažerské schopnosti při řízení firmy. Věřím, že v budoucnosti bude hrát důležitou roli i v jejím dalším rozvoji. Tím nejaktuálnějším úkolem pro pana Kurtince bude vedení a další rozvoj společnosti Pars nova,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation.

Škoda Transportation je jedním z mála ryze českých podniků, který je schopen vyvíjet a vyrábět technicky náročné výrobky schopné uspět i v zahraniční konkurenci. Mezi její hlavní výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Svým zákazníkům nabízí také kompletní opravy a modernizace železničních vozidel, tramvají i trolejbusů.

„Škoda Transportation je jednou z mála ryze českých firem, která investuje obrovské částky do vývoje nových produktů, i proto si nesmírně vážím možnosti stát se jejím akcionářem a podílet se i z této pozice na jejím dalším rozvoji,“ říká Michal Kurtinec, generální ředitel Pars nova.

Do skupiny Škoda Transportation patří například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Pars Nova nebo výrobce výkonové elektroniky Poll. V zahraničí je to v Maďarsku firma Ganz-Škoda, v ruském Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod nebo německá Škoda Transportation Deutschland. Skupina zaměstnává zhruba 5 tisíc lidí, z toho zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů každoročně investuje okolo jedné miliardy korun. Společnost také dlouhodobě spolupracuje s vysokými školami a studentům nabízí různé trainee a stipendijní programy.

Stručný životopis Michala Kurtince (35):

Michal Kurtinec vystudoval elektrotechnickou fakultu na Západočeské univerzitě v Plzni, tamtéž absolvoval i postgraduální studium. Po ukončení akademické dráhy v říjnu roku 2006 nastoupil do společnosti Škoda Transportation na pozici sourcingového manažera. O dva roky později se ujal řízení technického úseku dceřiné společnosti MOVO a záhy se stal i jejím jednatelem. V dubnu 2011 byl jmenován do funkce generálního ředitele společnosti MOVO. Od června 2012 působí jako místopředseda představenstva společnosti Pars nova a v listopadu téhož roku se stal jejím generálním ředitelem.

Škoda Transportation

Společnost Škoda Transportation je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku, Maďarsku, Rusku a Německu. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha v rámci přestavby rozšíří kapacity základní školy pro zrakově postižené

13:04 MHMP: Praha v rámci přestavby rozšíří kapacity základní školy pro zrakově postižené

Rada hl. m. Prahy v pondělí schválila veřejnou zakázku na kompletní rekonstrukci vestavby a střechy …