Správa železnic: Česko má první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS

04.12.2022 13:32 | Tisková zpráva

Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci vytížené regionální trati Olomouc – Uničov. Jde o vůbec první trať v České republice, na které budou všechny jízdy vlaků sledovány evropským zabezpečovačem ETCS. Mobilní část tohoto systému tak musí mít v provozu všechny soupravy, které na trať vyjedou. Cesta vlakem se v tomto úseku zkrátí ze 40 minut na méně než půl hodinu.

Správa železnic: Česko má první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic dokončila rozsáhlou rekonstrukci úseku Olomouc – Uničov, na kterém bude od ledna spuštěn provoz vlaků pod dohledem tohoto jednotného evropského zabezpečovače. Ten výrazně snižuje riziko selhání lidského faktoru při řízení drážních vozidel i dopravy. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody jde o významný milník: „Od roku 2025 bude výhradní provoz ETCS povinný na významné části naší sítě. Spuštění tohoto systému na trati z Olomouce do Uničova je důležitým krokem, protože si zde můžeme společně s dopravci provoz otestovat a vyhnout se tak některým komplikacím, které se zaváděním výhradního provozu evropského zabezpečovače mohou být spojeny.“ Maximální rychlost na trati se zvýšila až na 160 km/h, stanice a zastávky jsou nově bezbariérové, rekonstruovány byly výpravní budovy v Bohuňovicích a ve Šternberku a v neposlední řadě byl úsek elektrizován. Cestující se mohou těšit také na nový orientační systém ve stanicích a zastávkách.

Od prosince se na trať vrátí také vlaky mezi Uničovem a Libinou, která rovněž prošla kompletní rekonstrukcí a elektrizací. Rychlost na trati byla zvýšena na 100 km/h, nástupiště ve stanicích a zastávkách jsou nyní bez bariér a v Libině byla modernizována tamní výpravní budova. V rámci modernizace vznikla nová zastávka Troubelice střed, která bude cestujícím blíže, než stávající stanice. V těchto dnech je také dokončována rekonstrukce navazujícího úseku do Šumperka, který bude mít podobné parametry. Odstraněny byly propady rychlosti a modernizováno bylo celkem devět přejezdů. Cestující se na trať vrátí na začátku příštího roku.

Modernizace a elektrizace trati z Olomouce do Šumperka umožní dopravcům nasazení moderních elektrických souprav, zvýšila kapacitu trati i stupeň jejího zabezpečení. Trakční soustava je nyní stejnosměrná, počítá se ale s budoucí konverzí trakčního napájení na střídavou soustavu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

19:15 Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

Protože se k našemu rozhodnutí uspořádat veřejnou sbírku na restaurování Památníku dětských obětí vá…