Správa železnic: Na dokončené stavby v Šluknovském výběžku vyjel zvláštní parní vlak

22.08.2021 8:41 | Zprávy

Správa železnic uspořádala slavnostní jízdu parního vlaku po několika stavbách, které nedávno dokončila v oblasti Šluknovského výběžku. Trasa vedla po opraveném traťovém úseku z Rumburku do Velkého Šenova, poté po zrekonstruovaném železničním viaduktu ve Vilémově u Šluknova.

Správa železnic: Na dokončené stavby v Šluknovském výběžku vyjel zvláštní parní vlak
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Následovala prohlídka stanice Mikulášovice dolní nádraží, kde prošlo přestavbou jak kolejiště, tak i výpravní budova. Stavební práce na jednotlivých akcích probíhaly od března 2019, celková výše nákladů přesáhla 750 milionů korun.

Největší pozornost veřejnosti přitahovala rekonstrukce viaduktu přes Karolinino údolí ve Vilémově u Šluknova s celkovými náklady 264 milionů korun. Celý objekt o sedmi mostních otvorech měřil 217,3 metru a pocházel z roku 1904. V prvním a sedmém otvoru byla kamenná klenbová konstrukce, ve druhém až šestém pak ocelová příhradová konstrukce. Nový most nijak nezměnil krajinný ráz, tvoří ho ocelová příhradová svařovaná konstrukce ve stejném tvaru a v obdobných rozměrech jako dosud. Maximální výška nad údolím dosahuje 34 metrů.

Průběh stavebních prací, které začaly vloni v březnu, negativně ovlivnila nepříznivá epidemická situace. Vzhledem ke zpoždění dodávek materiálů ze zahraničí, například ocelových plechů pro výrobu nové ocelové konstrukce či kalotových ložisek z Itálie, bylo nutné stavbu zakonzervovat a přesunout její dokončení do letošního roku. Vloni se tak provedla sanace základů pilířů či všech kamenných částí mostu. Po osazení nové mostní konstrukce se vyměnil železniční svršek a železniční spodek na obou předpolích mostu. Samotná výměna ocelové konstrukce proběhla během nepřetržité výluky od dubna do července letošního roku.

***

Takřka souběžně s výměnou mostní konstrukce probíhala také oprava 16 kilometrů dlouhého traťového úseku mezi Rumburkem a Velkým Šenovem. Hlavním cílem stavebních prací bylo zvýšení traťové rychlosti až na 90 km/h a odstranění propadů rychlosti. Celkové náklady stavby činily 334 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

To by mě také zajímalo

Kdo volí ti, co posuzují regulérnost kampaní? A myslíte, že nejsou transparentní a objektivní? Prý jste pokutu dostali nejen vy, ale i třeba ODS, jestli to je pravda, tak podle čeho usuzujete, že vám byla pokuta udělena, protože jste nepohodlnou stranou? Nebo myslíte, že jí je i ODS?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČPZP: Preventivní vyšetření rakoviny prostaty zatím odhalilo 256 nádorů

12:22 ČPZP: Preventivní vyšetření rakoviny prostaty zatím odhalilo 256 nádorů

Rakovina prostaty patří k nejčastějším nádorovým onemocněním u mužů. Ročně si v ČR tuto diagnózu vys…