Správa železnic: Na jihu Čech se otevírá přeložka trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora

09.09.2022 17:59 | Tisková zpráva

V neděli 11. září vyjedou první vlaky na novou přeložku trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Končí tak modernizace předposledního úseku železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic.

Správa železnic: Na jihu Čech se otevírá přeložka trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Plnohodnotný dvoukolejný provoz se spustí v polovině prosince. Realizace 8,8 kilometrů dlouhého úseku nové železnice začala v září 2019, zhotovitelem je sdružení firem STRABAG Rail, EUROVIA CS a METROSTAV. Předpokládané náklady dosáhly částky 4,8 miliardy Kč. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.

Zahájením provozu vlaků se blíží ke konci jedna z v současné době nejvýznamnějších investic do železniční infrastruktury u nás. Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, vedenou částečně v souběhu s dálnicí D3. Díky tomu se výrazně zvýší bezpečnost dopravy, její plynulost i kapacita dráhy. „Dokončujeme modernizaci další části trati z Prahy do Českých Budějovic. Zbývá poslední mezi Nemanicemi a Ševětínem,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podle jeho slov se díky nové trati opět o něco zkrátí jízdní doba vlaků z Prahy do jihočeské metropole. „Expresy nyní zvládnou tuto cestu za 100 minut místo původních 122,“ doplnil. K výraznému zkrácení jízdních dob dálkových vlaků přispěje i nedávné zprovoznění další přeložky mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi.

„Přeložka trati Soběslav-Doubí patří k nejmodernějším projektům železničního stavitelství v České republice. Jak stavební prvky, tak i nejnovější technologie použité na této stavbě zajistí pohodlný, rychlý a bezpečný provoz na přeložené trati,“ uvedl generální ředitel STRABAG Rail Jakub Svoboda.

Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník (263 metrů) a přeložka silnice II/135. V rámci stavby byla zřízena nová zastávka Myslkovice. Naopak vlaky opustily stanici Roudná. V následujících týdnech se v uvedeném úseku bude jezdit po jedné koleji. Prvních pět dní budou vlaky jezdit rychlostí 80 km/h, která se poté zvýší na 110 km/h s výjimkou zhruba 800 metrů v místě napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane bezpečnostní omezení na 50 km/h kolem pracovního místa, a snížení rychlosti na 30 km/h v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu. Od 1. listopadu se bude jezdit dvoukolejně, jediné omezení zůstane na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav. Plnohodnotný dvoukolejný provoz začne 12. prosince. Do provedení tzv. rychlé pantografové zkoušky trolejového vedení na jaře 2023 bude maximální rychlost 110 km/h, poté se zvýší na 160 km/h. Její další zvýšení bude možné až po instalaci systému ETCS.

Díky zprovoznění nového úseku se zruší pět železničních přejezdů a přechod pro chodce v Soběslavi, kde se vybudoval podchod.

Od 11. září se sice spustí provoz po nové přeložce u Soběslavi, vlaky z Prahy do Českých Budějovic ale budou končit ve Veselí nad Lužnicí. Mezi touto stanicí a Českými Budějovicemi totiž pokračuje nepřetržitá výluka z důvodu rozsáhlých prací na železniční infrastruktuře.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

Dotaz

Pane Babiši, chci se zaptat proč jste podpořil se svojí stranou ANO výcvik Ukrajinců na našem území? Nejdříve jste všude mluvil o tom, že naše vláda je vládou Ukajiny a že do ní sype peníze a že podporuje svým chováním válku. Výcvik bude stát miliardu a zároveň je to také podpora války. Byla jsem vá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Během zimní dovolené chtějí Češi hlavně odpočívat a lehce sportovat

8:24 CzechTourism: Během zimní dovolené chtějí Češi hlavně odpočívat a lehce sportovat

Téměř polovina (47 %) Čechů plánuje zimní dovolenou v České republice. Nejčastěji (25 %) chtějí odpo…