TSB: Snižovat počet mrtvých v důsledku nehod nákladních vozidel se nedaří

23.08.2016 8:12 | Zprávy

Za prvních sedm měsíců meziročně poklesl počet obětí dopravních nehod bezmála o šestinu V nákladních automobilech však zemřelo o 12 procent více lidí. O 11 procent také vzrostl počet obětí nehod zaviněných řidiči nákladních vozidel.

TSB: Snižovat počet mrtvých v důsledku nehod nákladních vozidel se nedaří
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

Od ledna do července 2016 zemřelo na českých silnicích 19 řidičů nákladních vozidel a jejich spolujezdců. O dva (tedy o jednu osminu) více než v roce 2015. Vinou řidičů nákladních automobilů zemřelo 51 osob. I zde zaregistrovaly statistiky meziroční nárůst, a to o 5 osob (11 %). „Zatímco u ostatních kategorií účastníků silničního provozu se dařilo počty mrtvých snižovat, posádky nákladních vozů a počty smrtelných nehod zaviněných jejich řidiči byly negativní výjimkou,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Téměř polovinu obětí měli loni na svědomí řidiči nákladních automobilů do 3,5 tuny

V roce 2015 zavinili řidiči motorových vozidel celkem 78 201 nehod vyšetřovaných Policií ČR, z toho 10 668 (14 %) šoféři nákladních vozů. V 73 procentech havarovali v důsledku nesprávného způsobu jízdy, s velkým odstupem následují nedání přednosti v jízdě (13 %), nepřiměřená rychlost jízdy (12 %) a nesprávné předjíždění (2 %). Při nehodách zemřelo na českých silnicích 660 osob (do 24 hodin), z toho 74 (11 %) vinou řidičů nákladních aut. Oproti roku 2014 to bylo o 7 obětí více. Naopak o 14 osob (tedy 37 %) menší byl počet obětí z řad řidičů nákladních vozů a jejich spolujezdců. Nejvíce mrtvých měli na svědomí řidiči nákladních vozů o celkové hmotnosti do 3,5 tuny – rovných 35 (tj. 47 %). Následují vozidla nad 12 tun (23 obětí), od 3,5 do 7,5 tuny (10 zemřelých) a od 7,5 do 12 tun (6 mrtvých). V případě jedné tragické nehody nebyla hmotnost nákladního vozu zjištěna. Nejnebezpečnější byly zaviněné nehody vozidel o celkové hmotnosti od 3,5 do 7,5 tuny, kdy na jeden tisíc nehod zemřelo 10,1 osoby, naopak nejméně rizikové byly střety automobilů o hmotnosti 7,5 až 12 tun, kdy bylo usmrceno na tisíc nehod 4,2 osoby.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Ovlivnění účinnosti léků

11:14 VZP: Ovlivnění účinnosti léků

Co všechno může ovlivnit účinnost léků a na co bych si měl dávat pozor?