Úřad práce: Na Call centrum ÚP ČR mohou volat i neslyšící

29.03.2020 10:21

Úřad práce ČR zavedl v rámci snahy o zajištění ochrany zdraví klientů a zaměstnanců bezpečnostní opatření, která omezují osobní kontakt s veřejností. Lidé s ním mohou komunikovat především elektronickou cestou či telefonicky. Aby potřebné informace mohli získat i lidé se sluchovým či jazykovým handicapem, spustil v rámci Call centra podporu doslovného přepisu řeči operátorů v reálném čase.

Úřad práce: Na Call centrum ÚP ČR mohou volat i neslyšící
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce

Službu zajišťují profesionální přepisovatelé sociálního podniku Transkript online, jejichž vysoká rychlost psaní na klávesnici umožňuje časově efektivní a plnohodnotný rozhovor mezi volajícím klientem a operátorem.

Online službu efektivně využijí lidé nedoslýchaví, ohluchlí či nositelé kochleárního implantátu, kteří potřebují zprostředkovat řeč operátora psanou formou. A může usnadnit komunikaci i seniorům s poruchami sluchu nebo cizincům, jimž psaný text podstatně usnadňuje porozumění mluvené řeči při telefonické komunikaci.

„Vzhledem k tomu, že agenda Úřadu práce ČR je skutečně velmi široká a dotýká se prakticky každého občana ČR, jsme velmi rádi, že můžeme tímto prostřednictvím ještě více zpřístupnit potřebné informace také lidem se sluchovým postižením. Komunikace s Úřadem práce tak pro ně bude, i díky profesionálům z Transkript online, jednodušší,“ uvádí Viktor Najmon, pověřený zastupováním generálního ředitele ÚP ČR.

Potřebný kontakt na přepis hovoru najdou zájemci na webu ÚP ČR, konkrétně ZDE. Zde zvolí odkaz označený modrým piktogramem ucha a současně opatřený textovým popiskem odkazujícím na tuto službu. Po rozkliknuti uvedeného odkazu napíše volající do příslušného editačního pole své telefonní číslo a potvrdí tlačítko „Zavolejte mi“. Po vyzvednutí okamžitého hovoru vyčká na písemný pokyn přepisovatele, že může začít mluvit. Ten se mu zobrazí ve speciálním okně pro přepis. Tam také po celou dobu hovoru sleduje přepis řeči operátora informační linky.

Poté, co se přepisovatel spojí s Call centrem ÚP ČR, sdělí operátorovi, že bude mluvit s klientem, který využívá službu přepisu řeči, proto může z důvodu čtení textu docházet k menšímu časovému zpoždění v reakcích volajícího. Samotný rozhovor mezi klientem a operátorem už pak probíhá zcela standardně.

Na Call centrum ÚP ČR se mohou lidé obracet s obecnými dotazy, nebo pokud si nevědí rady s vyplněním konkrétního formuláře. Jeho operátoři jsou tazatelům k dispozici denně, a to v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8 do 15 hodin a v pátek od 8 do 13 hodin na telefonním čísle 844 844 803. Služba přepisu řeči operátorů je dostupná každý pracovní den od 9 hodin. Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail kontaktni.centrum@mpsv.cz či callcentrum@mpsv.cz. V případě dotazů týkajících se rodičovského příspěvku pak na e-mail rodicak@uradprace.cz. Lidé mohou do Call centra ÚP ČR psát a volat i v případě, že budou potřebovat radu týkající se zprostředkování zaměstnání, evidence na ÚP ČR, podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikace. Vzhledem k povinnosti mlčenlivosti mohou operátoři poskytovat informace v obecné rovině. Pokud někdo potřebuje řešit konkrétní záležitosti, je třeba obrátit se na příslušné kontaktní pracoviště ÚP ČR. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

22:04 Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

Zvýšení příspěvku na péči, které v pátek odsouhlasila Poslanecká sněmovna, se nevztahuje na nejnižší…