V Pardubickém kraji jsou v provozu všechna vozidla ČD pořízená v rámci Regionálního operačního programu

08.05.2014 11:23

Na železničních tratích Pardubického kraje mohou cestující využívat nová či modernizovaná vozidla na téměř 75 % všech regionálních vlaků.

V Pardubickém kraji jsou v provozu všechna vozidla ČD pořízená v rámci Regionálního operačního programu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Významná část těchto výkonů je realizována vozidly, která České dráhy pořídily s využitím finančních prostředků z Regionálního operačního programu (ROP) Severovýchod pro plánovací období 2007 – 2013, a to ve spolupráci s Pardubickým krajem. V regionu nasazují České dráhy moderní vozidla RegioPanter, RegioSpider a Regionova, na jejichž pořízení přispěla Evropská unie celkovou částkou 194 milionu korun. Při jejich celkové ceně přes 486 mil. korun činila dotace zhruba 40 %. Flotilu moderních vlaků doplňují soupravy RegioShark pořízené plně z vlastních zdrojů Českých drah.

„S přispěním Regionálního operačního programu Severovýchod jsme pro Pardubický kraj pořídili tři jednotky RegioPanter a po jedné jednotce RegioSpider a Regionova. Poslední vozidlo jsme převzali v únoru letošního roku. Projekt se tím završil s předstihem ještě před původním plánovaným termínem, který byl 31. října 2014,“ vysvětluje Tomáš Netolický, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Pardubicích a dodává: „Kromě těchto vozidel se cestující v kraji setkají také s dalšími moderními vlaky. Zajíždějí k nám další dva RegioPantery ze sousedního Královéhradeckého kraje, které byly taktéž nakoupeny s přispěním ROP Severovýchod, a kromě nich nasazujeme na trať z Pardubic do Hlinska také dvě jednotky RegioShark, které jsme financovali z vlastních zdrojů.“

S vlaky pořízenými z ROP Severovýchod se cestující setkají konkrétně na tratích z Pardubic přes Hradec Králové do Jaroměře (3 pardubické a 2 hradecké jednotky RegioPanter), z České Třebové do Lanškrouna (RegioSpider) a také z České Třebové do Moravské Třebové (Regionova).

Projekt obnovy vozidlového parku Českých drah v Pardubickém kraji je velmi výhodný, protože byl ze zhruba 40 % hrazen z fondů Evropské unie. Na tři pardubické RegioPantery v celkové hodnotě 408 mil. Kč přispěl ROP Severovýchod částkou 163,2 mil. Kč (40 %), na RegioSpider za 52,8 mil. Kč částkou 21,1 mil. Kč (40 %) a na Regionovu za 25,5 mil. Kč částkou 9,8 mil. Kč (38,4 %). ROP Severovýchod ze 40 % financoval také nákup dvou hradeckých RegioPanterů, které zajíždějí do Pardubic. Projekt podléhá kontinuální kontrole plnění podmínek dotačních smluv, čímž je podporován zájem na udržení vysoké spolehlivosti pořízených vozidel.

„Pardubický kraj je dalším z regionů, kde prošla regionální vlaková doprava radikální omlazovací kúrou. Věřím, že moderní vlaky přivedou do našich vlaků nové cestující, podobně, jako to bylo třeba v Praze a přilehlém Středočeském kraji,“ říká Michal Štěpán, náměstek pro osobní dopravu Českých drah a doplňuje: „V současnosti nasazujeme na regionální tratě po celé republice celkem 19 RegioPanterů, 31 RegioSharků, 33 RegioSpiderů a 83 CityElefantů. Kromě Pardubického kraje jsme nedávno převzali poslední objednaná vozidla z Regionálního operačního programu také v Jihočeském kraji. Na moderní vlaky se ale můžou těšit také cestující na jižní Moravě, kde bychom měli začít přebírat první RegioPantery v polovině tohoto roku. Financování těchto vlaků je v plném rozsahu na Českých drahách.“

Moderní vozidla, se kterými se už běžně setkávají cestující v Pardubickém kraji, představují uživatelsky i technologicky významný posun vpřed a jsou tak typickým příkladem moderní železniční techniky. Tato vozidla umožňují snadný nástup osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Přístupnost vozidel je zajištěna jejich nízkopodlažní částí. Vozidla jsou vybavena audiovizuálním informačním systémem. Motorové soupravy splňují požadované emisní limity a elektrické jednotky jsou vybaveny systémem rekuperace elektrické energie při brždění. Vozidla RegioPanter nabízí připojení k Wi-Fi.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

10:04 DPP hledá výrobce automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra

Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje na…