Podnikatelé tak reagují na zprávu Hospodářské komory, kterou následně převzala další média včetně České tiskové kanceláře. Tato informace není správná, podnikatelům totiž za chybějící zákaznický display pokuta od České obchodní inspekce nehrozí.
Z ust. § 12 zákona o ochraně spotřebitele vyplývá povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o ceně prodávaných výrobků v souladu s ust. § 13 zák. č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o cenách“). Dle ust. § 13 odst. 2 zákona o cenách je prodávající povinen při nabídce a prodeji zboží poskytnout informaci o ceně spotřebiteli tak, aby měl možnost seznámit se s cenou před jednáním o koupi zboží, a to zejména označením zboží cenou vztaženou k prodávanému jednotkovému množství a určeným podmínkám, příp. zpřístupněním informace o této ceně formou ceníků na viditelném místě, příp. jiným přiměřeným způsobem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva