Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade odpracovaly vloni téměř devadesát tisíc hodin pro více než tisíc klientů

14.02.2017 15:48 | Zprávy

Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade registrují ze strany českých exportérů zvýšený zájem o své služby. Kanceláře vloni pro klienty odpracovaly přes 87 tisíc hodin, což je dvojnásobek oproti roku 2014. Výrazný nárůst zájmu zaznamenalo např. zastoupení v Düsseldorfu, které podpořilo při vstupu na německý trh 259 firem, což znamená 50% meziroční nárůst. Agentura v loňském roce rozšířila působnost o zastoupení v Singapuru, v Teheránu a v Peru a v současné době tak nabízí své služby prostřednictvím 51 zahraničních kanceláří. Na začátku letošního roku pak otevřela pobočku v nigerijském Lagosu.

Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade odpracovaly vloni téměř devadesát tisíc hodin pro více než tisíc klientů
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

„V loňském roce jsme obsloužili přes 1 000 expandujících klientů. Stále více aktivit se nám daří realizovat také na domácí půdě. Mezi nejefektivnější akce v rámci B2B jednání patří akviziční Sourcing days. Pro české firmy, které teprve sbírají odvahu ke vstupu na zahraniční trhy, jsou podle nás důležitým motivačním faktorem také vzdělávací semináře a konference,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Rok 2016 byl z pohledu zájmu exportérů o služby agentury úspěšný. S její podporou došlo k realizaci stovek úspěšných kontraktů českých firem v zahraničí. Klienti ohodnotili služby agentury CzechTrade známkou 1,17 a na spolupráci s ní nejvíce oceňují úsporu času i nákladů, ale také odbornost a poradenství v rámci obchodních a legislativních specifik daných regionů.

„Dle našich očekávání si český export vloni udržel růstovou tendenci. Skutečností zůstává, že je stále dominantně fixován na země evropské osmadvacítky, zejména pak na Německo, což potvrzují i výsledky a zkušenosti agentury CzechTrade. Naším cílem však je také podpora českých podniků při průniku na mimoevropské trhy a věřím, že čilá ekonomická diplomacie v blízkém horizontu napomůže k lepší obchodní bilanci například s asijskými zeměmi, jižní i severní Amerikou nebo se zeměmi SNS, které nabízejí řadu exportních příležitostí. Na budování exportních příležitostí v netradičních a vzdálených regionech se velkou měrou podílí i agentura CzechTrade se svou širokou sítí zahraničních kanceláří,“ dodává ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HK ČR: Opatrný optimismus firem brzdí geopolitická nejistota

13:34 HK ČR: Opatrný optimismus firem brzdí geopolitická nejistota

České firmy vstupovaly do první poloviny roku 2025 s opatrným optimismem. Třetina podniků očekávala …