Vaše první úvahy budou nejspíš směřovat k parametrům mobilního zařízení, výběru značky a modelu. Dále je ale potřeba vybrat určitého operátora a také některý z jeho nabízených tarifů. Na telekomunikačním trhu působí několik desítek operátorů (počítáme-li kromě tří „klasických“ i operátory virtuální) a každý z nich mívá ve svém portfoliu několik různých produktů. Podle čeho tedy vybrat nejvhodnější variantu?
„Parametry výběru operátora pro vaše dítě se nijak zvlášť neliší od dospělácké verze. V zásadě je třeba si rozmyslet, jak moc pevnou vazbu si chcete k operátorovi vytvořit. A to jak po stránce anonymity – zvolíte-li předplacenou kartu, tak co se týče časového závazku, kdy se rozhodujete mezi smlouvou na dobu určitou a neurčitou,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. Kromě těchto dvou faktorů může k rozhodnutí o volbě vhodného poskytovatele přispět také další důležitý aspekt, jímž je takzvaná tarifikace. Jde o způsob, jakým operátor účtuje uskutečněný hovor po první provolané minutě – zda po sekundách (60+1), půl minutách (60+30) nebo minutách (60+60).
U výběru tarifu, respektive jeho doplňkových služeb, už se ale podoba produktů v závislosti na věku uživatele poněkud liší. Kromě obligátních kritérií, která musíte zhodnotit i při volbě tarifu pro sebe (tedy nejčastěji čerpaného typu služby, množství dat či volání do vlastní sítě zdarma), se u nabídky pro malé telefonisty zaměřujte především na škálu funkcí, jež umožní z vaší strany nastavení a kontrolu.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




