dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek

13.03.2020 14:05 | Zprávy

Světový den spotřebitelských práv připadá už od roku 1983 na 15. března.

dTest: Světový den spotřebitelských práv oslavíme v neděli, máme pro vás dárek
Foto: dTest
Popisek: dTest

Českým spotřebitelům pomáhá více než 27 let nezávislá spotřebitelská organizace dTest, a to zejména prostřednictvím poskytování objektivních informací a nezávislých testů výrobků a služeb. Kromě toho ročně vyřídí desetitisíce stížností a dotazů spotřebitelů z nejrůznějších oblastí. Počty stížností naznačují, že lidé hledají kvalitní rady a za svá práva jsou připraveni bojovat.

Testujeme objektivně, nezávisle a bez reklam

Veškeré testy hradí dTest z financí získaných z předplatného a prodeje časopisu, ve kterém nenajdete žádnou reklamu. „Každý předplatitel časopisu dTest tak pravidelně získává nejen kvalitní a ověřené údaje, ale přispívá k tomu, aby mohl časopis i nadále fungovat. Jsem pyšná na to, že dTest je v České republice jeden z mála, který přináší českým spotřebitelům objektivní a nezávislé informace,“ uvádí ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

V loňském roce dTest provedl více než sedm desítek testů, v rámci nichž otestoval 1740 výrobků. A výběr testovaných produktů byl skutečně široký. Testováním prošly třeba dětské autosedačky, ovocné čaje, travní sekačky, čističe koupelen, ale i pesticidy obsažené v citrusové kůře. dTest každoročně do testování zařazuje i domácí spotřebiče, mobilní telefony a kosmetiku. Mezi nejvíce vyhledávané a čtené testy na webu www.dtest.cz patřily ty, které se věnují dětské tematice. V roce 2019 návštěvníci webových stránek nejčastěji pátrali po informacích týkajících se dětských autosedaček (více než 62 tisíc návštěv) či obecně výrobků pro děti (dalších více než 57 tisíc návštěv). Hned v závěsu byl test chytrých hodinek a náramků, test televizorů, test robotických vysavačů, „klasických“ vysavačů a test dětských opalovacích přípravků. Celkem jsme zaznamenali více než sedm milionů návštěv webových stránek s výsledky testů a dalšími užitečnými pomocníky.

Při testování dTest vždy spolupracuje s certifikovanými a nezávislými laboratořemi. Samotný nákup vzorků, který se nijak neliší od toho běžného nákupu každého z nás, vyjma množství nakupovaných produktů, bývá často zapeklitý. „Třeba před testováním zubních past museli naši pracovníci v běžné maloobchodní síti pořídit 80 kusů od každého z 15 testovaných výrobků. Kromě objemného nákupního vozíku se tak museli vypořádat i s nechápavými pohledy prodavačů,“ vypráví šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová a dodává, že čas od času mohou testování zkomplikovat i živelní katastrofy: „Do potíží jsme se dostali při dopravě turistických holí do zahraniční laboratoře. Spediční společnosti, která naši zásilku měla na starost, shořel celý sklad včetně našich holí. Bylo proto nutné v rekordně krátkém čase udělat nový nákup, všechny vzorky označit příslušnými kódy, zabalit a znovu odeslat. Naštěstí jsme vše stihli a škodu pak proplatila pojišťovna.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Za první pololetí připojeno 9084 fotovoltaických elektráren

19:15 ČEZ: Za první pololetí připojeno 9084 fotovoltaických elektráren

Společnost ČEZ Distribuce připojila k síti v prvním pololetí 9084 fotovoltaických elektráren s výkon…