ČD: Lokomotivy ve službách reklamy

20.10.2012 8:50

Na lokomotivách a soupravách Českých drah se letos objevily nové celoplošné reklamy. Mezi poslední projekty patří například soupravy Regionova propagující regionální turistické cíle v Pardubickém kraji, elektrické lokomotivy s reklamou služeb Českých drah, lokomotivy v nátěru fotbalového mistrovství Evropy EURO 2012 nebo elektrická jednotka CityElefant k 20. výročí zapojení železnice do Pražské integrované dopravy. Lokomotivy a vozy mohou využívat firmy také pro svou komerční reklamu.

ČD: Lokomotivy ve službách reklamy
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„České dráhy letos uvedly do reklamního nátěru hned několik elektrických lokomotiv, které propagují naše produkty. Jde například o In Kartu, možnost nákupu na našem eShopu, propagujeme také naše webové stránky www.cd.cz, na kterých mají zákazníci k dispozici komplexní informační servis, nebo upozorňujeme na časopis pro zákazníky ČD pro Vás. Poslední novinkou jsou reklamní nátěry několika lokomotiv propagující nové rychlé spojení Brna s Prahou D1 Express,“ uvádí Stanislav Perkner, ředitel odboru marketingu a komunikace. Lokomotivy jezdí po různých tratích na území celé republiky a cestující i obyvatelé v okolí tratě si tak mohou všimnout jednoduchých zřetelných sdělení v podobě názvů produktů a webových stránek.

Moderní technologie polepových fólií však umožňují prezentovat i velmi složité grafické prvky, jak doplňuje jednatel společnosti Railreklam Alexandr Křížek: „Pro České dráhy a jejich partnery jsme realizovali i velmi náročná grafická řešení. V současnosti jsou určitě nejznámější například elektrická lokomotiva a osobní vůz v barvách české reprezentace na fotbalový šampionát EURO 2012. Tato lokomotiva je u veřejnosti velmi populární a stala se středem pozornosti například na Národním dni železnice v Brně. Známé jsou i motorové jednotky Regionova v Pardubickém kraji. Jedna nese na své skříni obrázky loutek. Ta zve k návštěvě Chrudimi a jejího loutkářského muzea. Druhá pak představuje mumii egyptské princezny Hereret v muzeu v Moravské Třebové.“

Společnost Raireklam zajišťuje pronájem a instalaci reklamy na skříni drážních vozidel Českých drah. Vedle komerčních projektů, kdy byl umístěn reklamní nátěr na lokomotivy pro ČEZ, Poštovní spořitelnu, AŽD nebo na rychlovlaky pendolino pro T-Mobile. Railreklam realizoval ve spolupráci s Českými drahami i několik nekomerčních nebo dokonce charitativních projektů, např. lokomotivu propagující seriál běžeckých závodů RunCzech (dříve Prague Int. Marathon), EURO 2012 nebo projekt České televize a nadace rozvoje občanské společnosti pomoci dětem „Kuře“.   

Využití ploch lokomotiv a vlakových souprav pro reklamní účely je velmi populární především ve Švýcarsku. Lze se s nimi setkat ale také v sousedním Německu, Rakousku a v dalších zemích Evropy. Některé z rakouských lokomotiv typu Taurus v reklamním nátěru zajíždějí dokonce až do Prahy.        

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj: Vybrané turistické linky už vyjely

16:13 Královéhradecký kraj: Vybrané turistické linky už vyjely

V sobotu 27. dubna vyjely vybrané turistické autobusové a vlakové linky Veřejné dopravy Královéhrade…