Psali jsme:
- Vláda zruší zvláštní školy a děti integruje. Učitelka je zoufalá
- Retardované a normální děti v jedné třídě? Učitelé jdou proti Dobešovi
Nelze ale umisťovat Romy bez mentálního postižení
„Co je třeba říci, co musíme udělat, a to v souladu s dokumentem úřadu vlády, kde strategickým úkolem v lokalitách sociálně vyloučených je to, že se do speciálních škol nesmí dostávat děti, u kterých není mentální postižení. Za druhé je třeba uvést, že síť speciálních a praktických škol je stejně široká jako u všech ostatních typů škol, nepochybně proto musí dojít k optimalizaci, ale je potřeba dávat podporu speciálním pedagogům a vážit si jejich práce," dodal Dobeš.
SLEDUJEME téma Romové
Problémem ale je, že romské děti přicházejí do škol často nepřipravené, bez sociálních návyků, aniž by však musely být nějak psychicky retardované. Přesto mohou brzdit ostatní děti a učitelé nemají kapacity a mnohdy ani specializaci na to, aby se jim věnovali.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík