„Podvod.“ Lidl, Billa, Kaufland. Přišlo udání

03.05.2023 10:42 | Ze sítí

Kaufland a jeho K-Jarmark, Lidl a jeho mléko Pilos nebo Billa a její Clever. Příklady tzv. privátních značek čili značek vlastněných danými supermarkety. Agrární komora ČR na tyto řetězce podala udání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Může jít o podvod, naznačuje. „Od našich členů máme informace, že obchody plíživě snižují objednávky zavedených značkových výrobků a nahrazují je těmito svými privátními značkami, které si nechávají dodávat za co nejnižší cenu. Pokud dodavatel nepřistoupí na jejich nátlakové, nadiktované a neférové podmínky, jednoduše jej takzvaně vylistují a vymění za jinou firmu. Třeba i zahraničního producenta,“ uvedla komora. Kaufland už před časem podobné nařčení odmítl.

„Podvod.“ Lidl, Billa, Kaufland. Přišlo udání
Foto: Repro Facebook
Popisek: Přeplněný supermarket

V Česku jsou ceny potravin opravdu vysoké. Levněji si Češi, Moravané a Slezané nakoupí v Polsku, ale mnohdy i v Rakousku. Mezitím se v Česku vedou spory, kdo za výrazné zdražení potravin může víc – zda zemědělci, potravináři, Agrární komora ČR nebo supermarkety.

Agrární komora ČR tvrdí, že hlavní pánem na českém trhu jsou obchodní řetězce. Pokud jim totiž čeští zemědělci nabídnou své produkty za konkrétní cenu, řetězec může vyrukovat s tím, že zemědělec musí zlevnit, protože pokud nezlevní, mohou si najít jiného dodavatele, třeba i z jiné země. A uvedený produkt zabalí do obalu své soukromé značky. Například K-Jarmark od Kaufland Česká republika, Pilos od Lidl Česká republika nebo Clever od BILLA Česká republika.

„Od našich členů máme informace, že obchody plíživě snižují objednávky zavedených značkových výrobků a nahrazují je těmito svými privátními značkami, které si nechávají dodávat za co nejnižší cenu. Pokud dodavatel nepřistoupí na jejich nátlakové, nadiktované a neférové podmínky, jednoduše jej takzvaně vylistují a vymění za jinou firmu. Třeba i zahraničního producenta. Obchodní řetězce tak diskriminují tradiční výrobky domácích producentů, které pak v regálu slouží pouze jako zdánlivě předražená stafáž pro zlepšení prodejů potravin jejich privátních značek. A vše pak v médiích obhajuje lobbista supermarketů Tomáš Prouza ze Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR jako zalité sluncem, navíc úžasně pročeské a prozákaznické. Vymýšlení argumentů pro obhajování nenasytnosti a chamtivosti obchodních řetězců jde panu Prouzovi opravdu skvěle,“ zaznělo od Agrární komory ČR.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Často mluvíte o lidech v exekuci nebo inslovenci

Ale zamýšlel jste se někdy na tím, jak minimalizovat to, aby se do nich lidé dostávali? A když už, aby to pro ně nebylo úplně likvidační - hlavně teda exekuce. Vím, že jste prosadili milostivé léto, ale to problém zcela neřeší a také nebylo určeno pro všechny. PS: Zabýváte se i přístupem exekutorů, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Tady pomůže jen vykopat celou vládu tuto i minulou, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseH.Hart , 03.05.2023 16:09:09
Nové volby a dosadit normální lidi, ty vychcané sv..ě pozavírat na hodně dlouho. Jinak se toho bordelu nezbavíme. ČR je rozprodaná, teď chtějí Němci koupit české dráhy. Na Ukrajinu již šla pošta. Co nám zbyde? Politici jen lžou a lžou, aby si ještě něco nakradli.

|  8 |  1

Další články z rubriky

Kontaktní kampaň podle Petra Fialy. Šíří se fotka i slova o trapnosti

11:09 Kontaktní kampaň podle Petra Fialy. Šíří se fotka i slova o trapnosti

Premiér Petr Fiala (ODS) se aktivně zapojuje do kontaktní kampaně koalice Spolu a videa ze setkání s…