„Zdražili jste pivo a vyhnali lidi do garáží.“
Diskuse začala tématem podnikatelského prostředí. Jan Matějka (SPOLU) kritizoval údajné „cenové manipulace“ jarmarků pořádaných SPD, kde se prodává například pivo za 15 Kč. Libor Vondráček se důrazně ohradil: „Kdyby pan kolega přišel na jarmark do Jihlavy, zjistil by, že to jsou ceny, za které jsou zemědělci ochotni prodávat bez prostředníků. Ne nějaká naučená básnička, ale realita.“
„Zvýšili jste DPH na pivo, vyhnali lidi z hospod, a ještě zvedli daně firmám. A pak se divíte, že podnikatelé krachují,“ dodal Libor Vondráček, letos jednička na kandidátce SPD v Jihočeském kraji.
Jan Matějka oponoval s tím, že jarmarky zkreslují realitu: „Nejde prodávat pivo za 15 korun. Pokud to někdo dělá, tak dělá ze všech poctivých hospodských zloděje. A to je špatně.“ Vondráček ale trval na svém: „My nic nestropujeme. Jen ukazujeme lidem, jaká je vstupní cena na začátku řetězce. Pokud to někomu vadí, možná by se měl zamyslet, proč má tak vysoké marže.“
Diskusi dále rozvířil předseda Svobodných, když připomněl novou tzv. internetovou daň: „Poplatek za ČT musejí platit i podnikatelé. Někteří zaplatí i čtvrt milionu ročně! Já říkám – ne že my budeme platit výpalné, ale že by Česká televize měla platit odškodné těm, co na ni omylem přepnou.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný




