350 tisíc za tři čárky. Na radnici Prahy 3 utráceli. Umělci si přijdou na své

15.01.2020 15:00

Praha 3 má nové logo. Vzešlo z otevřené soutěže a web czechdesign.cz na něj pěje chválu. Ne tak ti, kdo nové logo viděli. „To dělal nějaký kretén?“ ozvalo se a došlo i na srovnání s kapelou Tři sestry. Nemluvě o tom, kolik logo stálo. Dle jednoho zastupitele se jednalo o půl milionu korun. Podle radničního píáristy? „Jen“ 350 tisíc.

350 tisíc za tři čárky. Na radnici Prahy 3 utráceli. Umělci si přijdou na své
Foto: Repro Facebook
Popisek: Praha 3 - logo

Městská část Praha 3 si zvolila nové logo. Dá se říci, že velice jednoduché. „Městská část Praha 3 právě představuje novou vizuální identitu, která vzešla z designérské soutěže pořádané odbornou organizací CZECHDESIGN. V prvním otevřeném kole se utkalo 81 návrhů, ve druhém pak porota nejvíce ocenila návrh od Jakub Vaněk Studio,“ představil Czechdesign nové logo. K novému designu je připojeno i video. Praha 3 je v něm popsána jako místo setkávání. „S babičkou v cukrárně, na promítání na nákladovým, na fotbale na Viktorce.“ Následovala demonstrace výrobků s novým logem:

Logo Prahy 3 na různých výrobcích:

Z nějakého důvodu byla pak uvedena věta Seifert je vegan! A další ukázky, jak je možné číslovku tři z dílny Jakub Vaněk Studio použít.

Anketa

Řídili by Piráti Českou republiku dobře?

3%
97%
hlasovalo: 21257 lidí
„Porota na vítězném návrhu ocenila především promyšlený a kvalitně zpracovaný koncept, který svým tvůrčím pojetím umožňuje neomezený rozvoj nápadů, a práci s humorem, který stylu dodává soudobě hravý nádech,“ píše se na webu czechdesign.cz.

„Autorům se podařilo překročit mantinely formálního zpracování značky a nabízí velký potenciál pro další rozvoj komunikace. Jednoduché a dobře pochopitelné, snadno čitelné a zapamatovatelné logo je pozitivem a svým pojetím představuje širokou škálu podob,“ doplnil za porotu výsledek Petr Babák, grafický designér, pedagog VŠUP a publicista, člen poroty. Kladně bylo prý hodnoceno i to, že celkově vítězný návrh nabízí „podporu rozvoje identity MČ Prahy 3 a má potenciál pro atraktivní komunikaci nejen v on-line prostředí.“

Jakub Vaněk svůj výtvor taktéž komentoval: „Naším cílem byl uvolněný, lidský a jednoduchý vizuální styl. Takový, aby si ho obyvatelé Prahy 3 osvojili a dál si žil svým životem. Dnešní podoba Prahy 3 poskytuje rozmanitou škálu míst pro setkávání, která posouvají život do ulic. Identitu jsme tedy založili na místech setkávání a mezilidských vztazích. Jsou to právě místa, která spojují, stírají rozdíly mezi stařenkou ze Žižkova, hrobařem z Olšanského hřbitova a ředitelem z Vinohrad. Jsou to nositelé vzpomínek — první rande, místo pro tvoření, ranní káva u novin, karty se sousedem, první návštěva kina nebo sledování mistrovství světa.“

„Návrhů se sešlo opravdu hodně. Na vítězi jsme se nakonec shodli jednomyslně. Oslovil nás svěží a zapamatovatelný styl i možnost další práce s tím nápadem. Moc mě těší, že jeho autory jsou mladí lidé, kteří mají evidentně k naší městské části vztah,“ řekl starosta Prahy 3 a jeden ze členů poroty Jiří Ptáček. Vítězný návrh vzešel z otevřené soutěže. Autoři loga už pracovali například na designu stránek zpěváka Adama Mišíka.

„Požadavek zadavatele byl jasný, najít vizuální styl, který bude stejně osobitý a hrdý jako obyvatelé městské části Prahy 3. Nové logo by mělo být současné, lehce rozpoznatelné a originální. Celková vizuální identita by měla odrážet charakter Prahy 3 a utvářet jednotnou tvář městské části a její prezentace, znělo dle Czechdesignu zadání.

Praha 3 už použila logo na svém facebookovém profilu.

Což se ovšem nesetkalo se stoprocentní podporou, řečeno mírně. „Dávalo by větší smysl, aby úřad vynaložil peníze na potřebnější věci, jako jsou opravy chodníků a přechody pro děti u ZŠ Chmelnice, místo plýtvání na rádoby moderní logo. Mimochodem to logo bude snad každý chápat jako logo Prahy, nikoli MČ Praha 3,“ mínil Vladimír Koktavý. „Graficky je to čistý amatérismus, to i logo Liberce dává větší smysl,“ dodal. Šimon Ornest pak děkoval za komentáře s tím, že se dotyčný mohl do soutěže přihlásit.

„No nene, to jako má být to nové logo, na které se vynaložilo tolik peněz grafikům? Tak to je hodně velký přešlap,“ soudila Irena Kuchtová. I zde Ornest děkoval za komentář.

Martin Mahdal přidal k lepšímu, že takhle se nad něčím už dlouho nepobavil.

Přišlo i srovnání s proslaveným logem kapely Tři sestry.

„To dělal nějaký kretén?“ ozval se bez obalu Robert Vašíček z SPD.

Nicméně, je zde další pikantní informace. A to od člena zastupitelstva Prahy 3 za Svobodné Tomáše Štampacha. Tedy, kolik nové logo stálo. „Nové logo Prahy 3... Cena pouhopouhých půl mega. Jak se vám líbí? Myslím, že moje dvouletá Laura by něco podobného zvládla také. Škoda, že se se svým návrhem nepřihlásila,“ komentoval a dále tvrdil, že se jednalo o částku půl milionu korun.

Je tu ovšem slovo proti. Pavel Trojan, vedoucí odboru vnějších vztahů a komunikace Prahy 3, na Facebooku uvedl, že nové logo stálo „pouze“ 350 000 Kč.

Už se také ozval jeden z hlavních kritiků současné radnice Prahy 3, bývalý starosta za ODS Alxandr Bellu: „Tak jsme se dočkali od radnice nového loga za půl milionu korun. Což o to, někomu se líbit bude, někomu ne. O to podle mého ve finále ani tak nejde.

Neustále slyšíme, jak městská část nemá dostatek peněz. Proto se rozhodla povyhazovat některé zaměstnance z odborů a snižovat i běžné výdaje na provoz odborů. To pocítí hlavně úředníci a návštěvníci úřadu. Co ale pocítí velká část občanů, je o 100 % vyšší daň z nemovitosti nebo o 20 % vyšší nájemné městského bytu. Takhle se občanům tahají peníze z kapes a následně se utrácí za nesmysly.

Dnes to prostě vypadá, že na běžné věci, jako je chod úřadu, odměny zaměstnanců a provoz městské části finance nejsou, ale na něco v této situaci tak irelevantního, jako je nové logo, se půl milionu jednoduše najde. Podotýkám, že ve skutečnosti to ale během následujících měsíců budou miliony. Jak se tím ale život občanům Prahy 3 zlepší? Dle mého ničím.

Byl bych rád, kdyby si celé hlavní město i městské části určili priority, do kterých se investovat musí. Poté, až bude vše nutné a neodkladné hotovo, tak se klidně utrácelo za něco, jako je právě toto logo.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kas

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…