Ahold postoupil do finále prestižní Evropské ceny kvality

29.07.2016 17:06

Společnost Ahold Czech Republic bude usilovat o Evropskou cenu kvality ve finále prestižní soutěže. Hodnotitelé z Evropské nadace pro management kvality, jež ocenění udílí, vyzdvihli především strategii společnosti a odpovědné podnikání.

Ahold postoupil do finále prestižní Evropské ceny kvality
Foto: Ahold Czech Republic
Popisek: Obchodní řetězec Albert
reklama

Ahold letos slaví 25 let na českém trhu a za tu dobu byl již třikrát oceněn Národní cenou kvality ČR. Je také vůbec první tuzemskou firmou, která se do evropské úrovně soutěže přihlásila.

O cenu bude bojovat s další patnáctkou finalistů, kteří získali nominace pro závěrečnou fázi soutěže. „Postup do finále této ceny je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ říká Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality, jež v Česku Národní cenu kvality ČR uděluje.

Porota ocenila odpovědné podnikání

Firmy jsou podrobeny komplexnímu hodnocení na mnoha úrovních. To zahrnuje například i rozhovory se zaměstnanci napříč odděleními od prodejen až pro vrcholový management.

Tým nezávislých hodnotitelů Evropské nadace v Aholdu nejvíce ocenil oblast odpovědného podnikání.

„Podpora lokálních dodavatelů a komunit, ve kterých působíme, patří mezi klíčové pilíře našeho podnikání. Proto jsme velmi potěšeni, že porota Evropské ceny kvality nejvíce ocenila právě tuto oblast,“ říká Pavel Mikoška, ředitel kvality obchodního řetězce Albert.

Podpora komunit je pro značku Albert klíčová

Nadační fond Albert se zaměřuje na pomoc dětem a mládeži ze sociálně ohroženého prostředí a na podporu zdravého životního stylu. „V tomto školním roce se lektoři Zdravé 5 vydali do 750 mateřských i základních škol po celé republice a výuky o zdravém stravování se zúčastnilo více než 74 tisíc dětí,“ doplňuje manažerka projektu Eva Nepokojová. Nadační fond Albert letos také oznámil novou výzvu v charitativním programu „Bertík pomáhá“, ve kterém na základě hlasování zákazníků rozdělí celkově 3,7 milionu korun.

Od roku 2012 obchody sítě Albert spolupracují s Federací potravinových bank, které darují neprodané potraviny. Loni činila hodnota potravinových darů 6 milionů korun. „V současnosti se darování týká 30 našich hypermarketů a letos předpokládáme, že celorepublikově zvýšíme tento počet o další dvě desítky,“ upřesňuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodního řetězce Albert. „Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, darujeme například zoologickým zahradám. Ve vybraných obchodech také používáme speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na koncentrované hnojivo,“ uzavírá.

Celkový vítěz EFQM Excellence Award 2016 i dílčí vítězové jednotlivých kategorií budou oznámeni 29. září v italském Miláně.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: red
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Kolaborant a zrádce Kolář. Vy té „spodině“ nesaháte ani po kotníky, vzkázal starostovi poslanec

8:15 Kolaborant a zrádce Kolář. Vy té „spodině“ nesaháte ani po kotníky, vzkázal starostovi poslanec

„Kolaborant, co si nechával platit z veřejných peněz propagační články do Playboye,“ neudržel se pře…