Moderátora Takáče zajímalo, zda se státu podaří vybudovat na pozemcích města v Letňanech úřednický areál a jak daleko je hlavní město od dohody s vládou. „Řešení ani ze strany vlády nemáme na stole. Nevíme přesně, co oni vlastně chtějí, a nevíme ani, které budovy chtějí opustit,“ řekl Scheinherr s tím, že teprve až bude znát konkrétní řešení, bude se moci vyjádřit a hledat to nejlepší řešení pro Pražany.
„Co tím chcete získat, není to trochu obchod na trhu: My dáme pozemky, jen když tam nepostavíme pouze vládní budovy?“ rozváděl v tomto tématu Takáč dál debatu. To ale radní pro dopravu odmítá. „Takhle to vůbec být nemá, i když to v posledních týdnech tak mohlo vypadat,“ oponoval Scheinherr.
A zmínil, jak to má vypadat. „Má to být tak, že si řekneme, které budovy chce stát opustit, a co s nimi chce dělat. Pro nás je důležité, aby na Praze 1 nevznikaly žádné další hotely, ale naopak byty pro občany. My pak projednáme s dotčenými městskými částmi, jestli mají nějaké řešení a zda souhlasí...,“ řekl a zopakoval, že čekají, až obdrží konkrétní seznam a návrhy od premiéra Babiše. „Každopádně já budu hájit zájem Pražanů,“ zdůraznil Scheinherr.
Takáče také zajímal Pražský okruh, tedy vnější dopravní okruh okolo města Prahy. „Dnes je pro nás prioritou propojka mezi D1 a D11, ta zařídí, že osm z devíti dálnic bude napojeno na Pražský okruh na D0,“ uvedl Scheinherr s tím, že již mají dohodu s městskými dotčenými částmi, starosty či zastupitelstvy a jednají s Ředitelstvím silnic a dálnic, aby s nimi začali vykupovat pro stavbu pozemky.
Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.
„S premiérem i ministrem dopravy Ťokem jsme si řekli, že tato stavba je prioritou z celonárodního hlediska, proto chceme, ještě než bude vydané územní rozhodnutí, začít spoluvykupovat pozemky pro tuto stavbu. Nyní uzavíráme s Ministerstvem dopravy memorandum o společném postupu ve výkupu pozemků,“ uvedl a dodal, že memorandum přednese na konci února na zastupitelstvu.
„Poté se hned zahájí výkup, máme na něj vyčleněno dvě stě milionů korun, ale může to jít až do dvou a půl miliardy,“ upřesnil s tím, že výkup pozemků z časového hlediska trvá minimálně jeden rok. Následně Scheinherr sdělil, kdy podle něj bude možné se po Pražském okruhu projet. „Teprve jednáme o tom, jak má komunikace vypadat. Já jsem aktérem u spojky mezi D1 a D11, pokud budu optimistický, tak tady se můžeme projet někdy v roce 2026. U ostatních částí asi po roce 2030,“ řekl pražský radní pro dopravu.
.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab