Andrej Babiš, který je majitelem MF Dnes, je podle reportéra deníku možná nejvýraznějším "úkazem" aktuální předvolební kampaně. Program, který plánují krajské štáby, byl v Brně pěkně nabitý. "Vodí mě jako medvěda," postěžoval si podnikatel.
Den začal rozhovorem v rádiu Petrov, pokračoval předáním daru od Nadace Agrofert na dětské klinice, návštěvou vysoké školy, prohlídkou Zetoru, návštěvou firmy Reda, debatou s důchodci a završen byl mítinkem s voliči.
Mimozemšťan ve sněmovně
Před exkurzí v továrně Zetor dostal Babiš jako všichni účastníci reflexní vestu. Nejprve ji odmítal, pak se mu ale zalíbila natolik, že si ji chtěl odnést domů. "Tady jsem dostal vestu, kterou si nechám a přijdu v ní na první zasedání sněmovny. Protože nejsem politik, tak tam budu spíš jako visitor - návštěva z vesmíru, mimozemšťan v tom českém politickém rybníku," řekl s nadsázkou.
Celou kampaň ANO prý Babiš řídí ze svého vozu Audi A8. Řešil prý například, jak novinářům vysvětlit odchod podnikatele Tomáše Březiny z čela středočeské kandidátky hnutí ANO. "Nebudeme reagovat, zítra s ním mám schůzku, pak teprve můžu něco říkat," hlásil do telefonu.
Během hektického dne Babiš vypil dvě kávy, v programu nebyla ani přestávka na oběd. Při osobních schůzkách je prý velmi přímočarý. O tom se měl možnost přesvědčit i šéf Jihomoravského inovačního centra Jiří Hudeček, kterému Babiš zkritizoval celou koncepci centra. "Malé a střední podniky - to jsou klišé a kecy. My potřebujeme podporovat velký průmysl, který tu má tradici. Že pomáháte zakládat inovátorské firmy, to je super, ale je to na prd," zaskočil Hudečka podnikatel.
Kampaň není politická
Reportér MF Dnes přirovnává Babiše k Věcem veřejným. Rád prý mluví o tom, kdo všechno je zločinec. Na své konkurenty tvrdě útočí. Nejčastěji opakovanými větami, které během dne zazněly, prý byly: Václav Klaus je největší zlo. ODS ovládají zločinci. Rozdíl mezi Haškem a Rathem je v tom, že Ratha chytli.
Večerní debata s lídry ANO přitáhla do Galerie Vaňkovka přes tisíc zvědavců, převážně lidí střední generace. Není pochyb, že Babiš dokáže vyvolat zájem. Zásadního nedostatku si ale jeden z diskutujících všiml. V programu je sice napsáno, jaké jsou v Česku problémy, chybí ale návod, jak je řešit.
"A to je právě asi také největší problém celé kampaně. Je hodně vidět, je hodně slyšet, ale politická kampaň to vlastně není. Žádná konkrétní politika se v ní totiž nenachází," uzavírá reportér MF Dnes.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr