Anonymní šmejdi škodí nejen důchodcům

26.06.2013 12:38

Kampaň proti šmejdům rozpoutaná po premiéře dokumentárního filmu Šmejdi trvá v deníku Blesk už mnoho týdnů a k petici proti šmejdům se zatím přihlásilo přes tři tisíce čtenářů. Není to mnoho, například nedávná petice uveřejněná ve stejném titulu proti korupci ve fotbale měla za několik dní přes 15 000 přívrženců. Přesto jsme se zeptali společníka společnosti Beck International Josefa Bárty, jak tato kampaň ovlivnila jejich podnikání.

Anonymní šmejdi škodí nejen důchodcům
Foto: Repro Foto: ČT
Popisek: Společník firmy Beck Josef Bárta v pořadu Máte slovo Michaely Jílkové

Společnost Beck International má kromě předváděcích akcí s přímým prodejem i jiné aktivity. Takže zatím ne. Například fitnes centra BBC mají už svou stálou klientelu a fungují velmi dobře. Stejně jako rodinné zábavní centrum s mnoha atrakcemi pro děti Beckiland v obchodním centru v Praze na Zličíně. Zde jsme měli nedávno dokonce rekordní návštěvu za poslední tři roky, skoro 3 000 dětí se svými rodiči. Tak odpověděl na první otázku Bárta.

V momentě, kdy se začalo mluvit o šmejdech v souvislosti s přímým prodejem na předváděcích akcích, se začalo mluvit téměř výhradně o vaší firmě. Podle vás proč? 

Protože jsme nejdéle na trhu. Přes osmnáct let. A také proto, že si pak mnoho lidí podobný způsob nabízení zboží spojuje výhradně s naší firmou. A je potom přirozené, že v až vášnivé kampani nedostanou slovo naši spokojení zákazníci, ale ti nespokojení a zklamaní, kteří s námi ve většině případů navíc nemají nic společného. Na trhu se objevilo totiž velké množství podivných obchodníků a ti se opravdu často chovají jako šmejdi. Nejhorší je, že to jsou často anonymní společnosti. Při problémech přivádějí společnost ke krachu a obratem zakládají firmu jinou...

Jak se dá podle vás řešit problém šmejdů?

V každém lidském počínání se dají najít poctivci i podvodníci. Přímý prodej je normální způsob nabízení zboží a není ho nutný rušit jen proto, že se v něm objevují nepoctivci. To bychom mohli například zrušit všechny reklamy mířící na důchodce, nebo raději všechny marketingové aktivity.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Porucha u KB: Klient učinil bance nabídku, jakou ještě nezažila

11:12 Porucha u KB: Klient učinil bance nabídku, jakou ještě nezažila

Kdo se chtěl v pondělí dostat k penězům na svém účtu u Komerční banky, ten ji s největší pravděpodob…