„Praha má být pro všechny. Pro pěší, cyklisty i pro lidi, kteří používají auto. Bezpečnost v dopravě je hlavně o vzájemném respektu mezi jednotlivými účastníky. Město k této atmosféře vzájemného respektu může přispět hlavně tak, že si jednu skupinu lidí nevybere za své ‚nepřátele‘ a pak jim všemožně nehází klacky pod nohy,“ uvedla.
„Pirátská koalice primátora Hřiba se ale chová docela jinak. Zatímco jízda po Praze v autě je kvůli jejich experimentům s Pražany (jako například v Holešovicích u vjezdu do Blanky) noční můrou, nové cyklopruhy vznikají jak houby po dešti. Auto je totiž pro pány a dámy z koalice ‚zlo‘ a jízdní kolo ‚dobro“. Že je takové uvažování úplně nesmyslné, je jedna věc, důležitější je ovšem, že je často i nebezpečné. Nové cyklopruhy totiž často plní funkci pouze pro PR fotky pana primátora. Vznikají totiž buď nekoncepčně – jako třeba na Plzeňské, kde kvůli zrušení jízdního pruhu neprojely ve špičce sanitky do Motolské nemocnice, nebo jsou vyloženě nebezpečné i pro samotné cyklisty – jako třeba na Evropské nebo u sjezdu z Rozvadovské spojky do Bucharovy ulice,“ zmínila dále Udženija.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.