Babičko, máš to za pár. Originální kampaň má povzbudit úctu ke stáří

11.08.2012 21:44

Respekt a větší úctu seniorům se pokusí získat nová kampaň s názvem Máš to za pár. Její pořadatelé poukazují na zhoršující se přístup ke starší generaci, a tak by chtěli na toto téma otevřít ve společnosti diskusi. Posloužit k tomu mají billboardy, spoty, speciálně zřízený web a také internetová aplikace, která umožní zájemcům lépe se vžít do pocitů osob vyššího věku.

Babičko, máš to za pár. Originální kampaň má povzbudit úctu ke stáří
Foto: Hans Štembera
Popisek: Důchodce na nábřeží u Vltavy - ilustrační foto

V médiích a na sociálních sítích se objeví kampaň, která má mladým připomenout, že si senioři zaslouží jejich respekt. Naopak dříve narozené má přesvědčit, že ještě nemusejí patřit do starého železa. Novou kampaň s názvem Máš to za pár rozjíždí Domov Sue Ryder, který tak reaguje na horšící se přístup ke starší generaci a ubývající ochotu jí pomáhat.

Pořadatelé připravují kromě billboardů, spotu a ke kampani speciálně zřízenému webu také internetovou aplikaci, která návštěvníkům umožní „zestárnout“, a tak se lépe vžít do pocitů osob vyššího věku. „Urychlovač stárnutí“ najdou návštěvníci webu spolu s informacemi a kvízu o stárnutí.

Senior se z billboardu ptá, proč s ním už nikdo nepočítá

Nejviditelnější součástí kampaně budou billboardy. Je na nich vyobrazený starý muž či žena s pohledy upřenými do dálky a jejich portrét doplňují následující otázky: Proč mi nikdo nezavolá? Proč se mnou už nikdo nepočítá? Proč jsem na stará kolena pořád sám? Proč mi nikdy nic neřeknete? Proč se mě chcete zbavit?

K zamyšlení bude i spot, který natočili autoři v pražském metru skrytou kamerou. Je v něm stará žena, která se pokouší vytáhnout nákupní tašku na kolečkách do schodů. Lidé si jí vůbec nevšímají. Přitom pomoc by podle pořadatelů kampaně zabrala 60 sekund. Na webu také uvádějí, jak nepatrné množství času by zabral třeba úsměv v tramvaji, pozdrav nebo dát seniorovi přednost ve dveřích.

Změna nepřijde hned, ale dříve narození za zamyšlení stojí

Součástí kampaně je také připomenout úspěšné seniory, mezi nimi herečku Jiřinu Jiráskovou, režiséra Miloše Formana, architektku Evu Jiřičnou, herce Milana Lasicu, britskou královnu či dalajlámu. Pořadatelé neočekávají od kampaně okamžitou změnu, ale otevření diskuse ve společnosti a zamyšlení, co lze pro změnu přístupu k seniorům udělat.


 

reklama

autor: jih

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„To jste neměli vědět.“ Fiala v centrále CIA. Toto vyplavalo z minulosti

21:40 „To jste neměli vědět.“ Fiala v centrále CIA. Toto vyplavalo z minulosti

Když na jaře 2019 zavítal Andrej Babiš coby premiér do sídla CIA, vzbudilo to rozruch. Vyjádřila se …