Babiš: D1 je veledílo. Děti země to brzdily. Zde je pravda

03.10.2021 18:24 | Ze sítí

Premiér Andrej Babiš natočil pro své voliče videovzkaz z dálnice D1. Po dlouhé době zase seděl za volantem jako řidič a vyložil lidem, jak projekt modernizace naší klíčové dálnice vnímá on sám. Přiznal, že se čtyři úseky této dálnice začaly modernizovat už za ministra dopravy za ODS Zbyňka Stanjury, ale pak se rozjel naplno. Zdůraznil, že zatímco někteří politici jen mluví a mluví, on se svou vládou projekt modernizace dotáhl až do konce. „Někteří z nich mluví desítky let. A nikdy z nich nic nevypadlo pořádně,“ konstatoval premiér.

Babiš: D1 je veledílo. Děti země to brzdily. Zde je pravda
Foto: Screen ČT24
Popisek: Premiér Babiš otevírá zrekonstruovanou dálnici D1

Za volantem sedící Babiš lidem připomněl, že v sobotu spolu s vicepremiérem za ANO, ministrem průmyslu a obchodu, ale také ministrem dopravy otevírali D1.

„Velice skromně. Ani stan tam nebyl. Byli tam jenom novináři, mikrofony a byla zima,“ začal Babiš.

A pak se rozjel. 

„Pojďme si říct, jak to bylo s tou D1. V roce 1980 byla dostavěna a otevřena,“  pravil Babiš.  

Konstatoval, že už od dob vlád ODS zaznívalo, že bude mít dálnice šest pruhů v roce 2010, ale nic z toho se nepodařilo zrealizovat. Projekt modernizace se spustil až v roce 2010 a se skutečnou modernizací se začalo v roce 2013 ještě za časů ministra dopravy Zbyňka Stanjury. Ale kompletně byla zmodernizována až za vlád s účastí ANO.

„A udělalo se tam strašně moc věcí, protože ta dálnice je vlastně ve staré stopě, ale byly rekonstruované odpočívky, byly rekonstruované mimoúrovňové křižovatky a je toho tak strašně moc, že já vám to přečtu až na nějaké odpočívce,“ zaznělo od Babiše.

Projekt modernizace D1 považuje za skvělý. „Celý život jsem chtěl, abychom proměnili ty řeči na skutky. A my jsme to udělali. Od momentu, kdy jsem nastoupil do vlády, se nestalo, aby na ty dálniční projekty nebyly peníze. Vždycky byly,“ ocenil sebe a svou vládu. To podle Babiše ukazuje, že jen nekecá a maká. Na rozdíl od řady jiných politiků. „Někteří z nich mluvěj desítky let a nikdy z nich nic nevypadlo pořádně,“ nebral si servítky šéf hnutí ANO.

A má za to, že je třeba poděkovat lidem, kteří na modernizaci pracovali za plného provozu dálnice, čímž podle premiéra riskovali své vlastní životy. „Mě strašně mrzí, jak někteří politici o tom mluví,“ posteskl si Babiš.

Prohlásil také, že modernizace mohla být hotová dřív, kdyby celý projekt neblokovaly Děti země.  

Na odpočívadle předložil lidem pár čísel.

Jeden kilometr modernizované dálnice podle něj vyšel na 136 milionů bez DPH. Přičemž došlo na modernizaci mostů, na modernizaci hlukových stěn, došlo na výměnu svodidel na celém modernizovaném úseku dálnice. 

„Realizace téměř 17 tisíc kilometrů optických vláken. Modernizace dvaceti mimoúrovňových křižovatek. V celém modernizovaném úseku dálnice byla modernizována kanalizace v celkové délce 223 kilometrů potrubí,“ vypočítával dál odvedenou práci Babiš.

Popsal také, že byla modernizována odpočívadla, do provozu uvedeno 26 meteostanic a řada dalších věcí.  

„Takže je to veledílo,“ shrnul předseda vlády.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…