Nejznámější tváře Bakalovy mediální stáje totiž spojily svá jména s výrobcem mobilních telefonů Nokia. Od finské firmy si vypůjčili její nejnovější model mobilu a prostřednictvím zabudovaného fotoaparátu stvořili sérii fotek, které byly poskládány do kalendáře, jenž společnost Nokia používá k reklamním účelům.
V kalendáři, na který upozornil server Mediář.cz, je možné spatřit nejznámější redaktory Hospodářských novin a magazínů Respekt a Ekonom, vlajkových lodí Bakalova vydavatelství. Vystupuje zde například Miloš Čermák, šéfredaktor webu iHNed.cz, známý investigativec z Respektu Jaroslav Spurný, nebo komentátorské hvězdy Jindřich Šídlo a Jan Macháček.
„Mají tohle renomovaní a respektovaní autoři zapotřebí,“ dumá Chuchma. Žurnalisté, tím spíše z vydavatelství, které píše o ekonomice, by se podle něj neměli stávat tváří nějaké firmy, tím spíše, když v magazínech tohoto vydavatelství čile inzeruje.
„Tahle reklamní hrátka s Nokií je dalším drobným kamínkem, vypadlým z pomyslné mozaiky představující profesní statut tuzemských novinářů,“ poznamenává redaktor. Novináři, stíhaní ekonomickou krizí i překotným technologickým vývojem, se podle něj učí všelijak prodávat, čímž ale ve skutečnosti zeslabují autoritu své profese.
Jako příklad korektního chování žurnalisty pak Chuchma svým kolegům dal chování tiskové agentury AP, která okamžitě rozvázala spolupráci se svým elitním fotografem, který za svou práci dokonce dostal prestižní Pulitzerovu cenu. Důvodem byla celkem bezvýznamná retuše v jedné z fotografií. Něco takového prý českým novinářům rozhodně nehrozí.
autor: jav