Barrandovu zrušili pokutu od televizní Rady. Soukupovy Kauzy prý neobjektivní nebyly

14.02.2020 14:59

Podnikatel Jaromír Soukup se raduje – jeho televize Barrandov uspěla u soudu se správní žalobou, kterou podala proti pokutě od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Ta stanici uložila sankci 400 000 korun kvůli neobjektivitě v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. Verdikt je pravomocný, RRTV bude zvažovat podání kasační stížnosti, píše server Novinky.cz.

Barrandovu zrušili pokutu od televizní Rady. Soukupovy Kauzy prý neobjektivní nebyly
Foto: Repro TV Barrandov
Popisek: Jaromír Soukup předvádí, jak se sají veřejné peníze
reklama

Majitel a generální ředitel TV Barrandov Soukup kritizoval v září 2018 ve svém publicistickém pořadu firmy za to, že dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval automobilku Škoda Auto, která ale nedostala prostor na reakci.

RRTV tak v srpnu rozhodla, že Soukupova televize tím spáchala přestupek proti zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, protože neposkytovala objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Předseda senátu pražského městského soudu Milan Tauber v pátek uvedl, že podle judikatury zahrnuje objektivita vysílání dva prvky. Je to jednak správnost a přesnost předkládaných faktů, tedy v podstatě jejich pravdivost, a jednak transparentnost, tedy uvedení pramenů, z nichž jsou fakta čerpána.

Ústavní soud přitom konstatoval, že pro naplnění podstaty přestupku nestačí pouze netransparentnost, ale musí být splněn právě i prvek nesprávnosti. Rada se tak v dalším řízení bude muset zabývat otázkou přesnosti a správnosti. Soudce tak vyhověl televizi, která rozhodnutí Rady označovala nejen za nezákonné, ale i nepřezkoumatelné, a žádala, aby soud věc Radě vrátil k dalšímu řízení.

Kvůli nevyváženosti pořadu dostala společnost Barrandov Televizní Studio od Rady pokut několik. Jedna z nich, 200 000 korun, byla za tendenčnost reportáže v pořadu Moje zprávy, která se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. I v tomto případě se televize obrátila na soud, který jí dal loni rovněž za pravdu.

Zástupkyně Rady Tereza Rudolfová dnes novinářům řekla, že v tomto případu podala RRTV kasační stížnost a že její podání zváží i u aktuální žaloby.


 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: nab
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Václav Vlk, signatář Charty: O Babišovi si můžete myslet, co chcete. Ale představte si, že by koronu měli řešit Fiala s Kalouskem...

15:58 Václav Vlk, signatář Charty: O Babišovi si můžete myslet, co chcete. Ale představte si, že by koronu měli řešit Fiala s Kalouskem...

Signatář Charty 77 Václav Vlk má za to, že řada lidí sice nemusí milovat Andreje Babiše (ANO), ale v…