Bez nás. Volkswagen se spojil s Číňany

10.08.2023 11:44 | Monitoring

Čínský komunistický list China Daily oznámil podepsání přelomové dohody mezi německou automobilkou Volkswagen a jednou z čínských firem. Česko zůstalo stát stranou. Dohoda je to prý přelomová. Zde je důvod.

Bez nás. Volkswagen se spojil s Číňany
Foto: Repro Youtube
Popisek: Nabíjecí stanice pro elektromobily

List China Daily, anglicky psaný deník vlastněný Ústředním oddělením propagandy Komunistické strany Číny, uvítal navázání další německé automobilky Volkswagen, pod kterou spadá i Škoda, s čínskou Xpeng. Generální ředitel Xpengu He Xiaopeng k dohodě poznamenal, že dokazuje ochotu Číny sdílet své automobilové technologie se světem. Server deníku v této souvislosti připomněl, že Volkswagen Group minulý měsíc dosáhla dohody o koupi 4,99procentního podílu v čínském startupu Xpeng na výrobu elektrických vozidel (EV) a společném vývoji dvou modelů EV pro čínský trh. „Dohoda přitáhla velkou pozornost, protože umožnila Volkswagenu přístup k technologiím Xpengu, včetně pokročilého jízdního asistenčního systému (ADAS), v jeho snaze proniknout na rychle rostoucí čínský trh EV,“ uvedl list.

Podle ředitele Xpengu je dohoda s Volkswagenem výhodná pro obě strany, protože německá automobilka ušetří čas při slaďování hardwaru se softwarem ve vozech a čínská firma získá za partnera silnou evropskou automobilkou se zavedenou značkou, což zlepší image celé firmy.

Není přitom bez zajímavosti, že německá automobilka raději s výrobou svých vozů zamíří do Číny, než aby otevřela nový podnik v Česku, kde se nacházejí velké zásoby lithia tolik potřebného k výrobě elektromobilů.

Server Merkur.de připomněl, že trh s elektromobily se v poslední době dostal do problémů. Mimo jiné kvůli tomu, že se od počátku roku snížil ekologický bonus, na který se řidiči mohli těšit při koupi elektroauta. Bez bonusu již o tyto vozy není tak velký zájem.

Člen představenstva VW Patrik Andreas Mayer otevřeně přiznal, že bez obchodů s Čínou by koncern VW jen těžko dosahoval zisků. Ty v tuto chvíli činí zhruba tři procenta. Firma si přitom před časem sama stanovila, že by ziskovost chtěla dostat na 6,5 procenta.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Fabrika , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseMivoj , 10.08.2023 12:46:59
na čipy v Německu,Volkswagen jde do Číny,ale pro naše tupce je to úspěch,, Naši rozumově zaostalý vůdci stále nechápou že Němci nás stále berou jako podřadné sluhy,,Pávek s 5kou jsou jen poskoci,,,

|  14 |  0

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…