"Uzavíráme tedy, že společnost ČD Cargo, a.s. není povinným subjektem k poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů," vzkázala ParlamentnímListům.cz podniková právnička Aneta Miklášová. A to navzdory skutečnosti, že jediným akcionářem jsou České dráhy, a.s. a předsedou dozorčí rady ČD Cargo je Pavel Krtek, blízký muž Jaroslavu Faltýnkovi či Milanu Ferancovi, oběma rovněž z hnutí ANO.
Ten v pondělí ParlamentníListy.cz upozornil, že nikdy nepracoval pro Agrofert a ani blízké osobní vazby, které v textu uvádíme, prý neexistují. „S oběma pány se zná a spolupracuje s nimi na profesionální bázi,“ uvedl Radek Joklík z generálního ředitelství drah.
Poté, co naše redakce v neděli na tyto skutečnosti upozornila pouze na sociálních sítích, reagoval promptně vicepremiér Babiš. "ČD Cargo to v pondělí zveřejní. Doufám, že vyzvete i ČEPS, Českou poštu, Lesy ČR a Budvar," nabádal Babiš, který tím dal jasné vodítko, že peníze z těchto podniků odtékaly i do dalších mediálních společností.
Podle pondělního vyjádření ČD Cargo nemá s uvedenými společnostmi Andreje Babiše žádné smlouvy. Zdali to znamená, že od roku 2014 nedalo do MfD či Impulsu inzertně ani korunu, dále zjišťujeme.
Doplněné stanovisko ČD Cargo:
V reakci na informace zveřejněné dne 14. 8. 2016 na serveru ParlamentníListy.cz v článku „ČD Cargo odmítlo sdělit, kolik inzerce nateklo do rádia Impuls nebo MfD. V pondělí to bude, vzkázal nám Babiš“, může ČD Cargo podat zcela jednoznačné stanovisko:
„Společnost ČD Cargo nevynaložila od počátku roku 2014 až doposud žádné finanční prostředky na inzerci ani další marketingové aktivity u společností MAFRA, a.s., LONDA spol. s r.o. a Stanice O. Inzertní prostor tak nenakoupila mimo jiné ani v deníku Mladá fronta DNES či rádiu Impuls,“ uvádí předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.
Tweet PL
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan