ČSSD chce jednat s koaličním partnerem ANO o mýtu, na zpackaném tendru nese ale podle Kapsche největší vinu

01.10.2019 10:22

Sociální demokraté chtějí s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO) a koaličním partnerem ANO jednat o situaci kolem mýta. V komentáři pro média to uvedl poslanec a náchodský starosta Jan Birke (ČSSD). ČSSD chce vědět, jaké konkrétní kroky Ministerstvo dopravy (MD) chystá, aby nebylo zavedení nového mýtného systému ohroženo, nebo dokonce nenastal výpadek ve výběru mýta.

ČSSD chce jednat s koaličním partnerem ANO o mýtu, na zpackaném tendru nese ale podle Kapsche největší vinu
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve čtvrtek minulý týden zakázal plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi MD a konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz ale začne platit až rok po právní moci rozhodnutí úřadu. Stát proti němu podá rozklad. Kremlík zároveň v pátek na Facebooku uvedl, že resort zahájil přípravy nového tendru na provoz nového mýtného systému, jde podle něj o záložní plán.

„O situaci kolem mýta budeme chtít s ministrem dopravy a naším koaličním partnerem jednat. Vnímáme, že se situace komplikuje, a dobře víme, že ohrožení zavedení nového systému, či dokonce výpadek ve výběru mýta, by bylo obrovským problémem,“ uvedl Birke. „Budeme tedy chtít vyvolat jednání koaliční rady na toto téma, znát stanovisko našeho koaličního partnera a vědět, jaké má Ministerstvo dopravy připravené konkrétní kroky, aby situaci nenechalo dojít tak daleko a systém se řádně rozběhl,“ doplnil.

„Za těmi obavami je možná spíše fakt, že poslanec Birke a tehdejší premiér (Bohuslav) Sobotka stáli u nápadu na neefektivní rozšíření mýta na regionální silnice. A jak se ukázalo, jeho jediným cílem bylo vyměnit stávající funkční mýtný systém státu za zbytečný satelitní. Sociální demokraté jako strana zodpovědná za vládnutí v Česku mohli projevit zájem o zpackaný mýtný tendr už před mnoha měsíci a nemuselo to dojít takto daleko,“ uvedl mluvčí společnosti Kapsch David Šimoník.

Podle Kremlíka i CzechTollu by přípravy nového mýta rozhodnutí ÚOHS nemělo ohrozit. „Předpokládáme a doufáme, že uspějeme s rozkladem u předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a obhájíme postup Ministerstva dopravy,“ řekl ministr před jednáním vlády. Dosavadní provozovatel mýta, firma Kapsch, soudí, že by stát měl spuštění toho nového odložit.

Kremlík v pátek napsal na Facebooku, že ministerstvo zahájilo přípravy nového tendru na provoz nového mýtného systému. Jde o záložní plán, který by stát využil v případě, že by byla současná mýtná smlouva pravomocně zrušena. Stát by v tendru hledal provozovatele v současnosti připravovaného mýta, které bude spuštěno od letošního prosince. Nešlo by tak o soutěž na zcela nový mýtný systém, jako tomu bylo u posledního tendru, ani o využití starého systému, který nyní provozuje Kapsch.

Vedle toho stát připravuje i další provizorní řešení, kdyby tendr nestihl dokončit včas. Resort tak bude vedle nového zadávacího řízení připravovat i provizorní řešení, které by vyřešilo výběr mýtného po přechodnou dobu, dokud by stát nenašel plnohodnotnou formu řešení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Aby nám EU neuchvátili extrémisti.“ Nerudová prozradila, proč chce do Bruselu

11:22 „Aby nám EU neuchvátili extrémisti.“ Nerudová prozradila, proč chce do Bruselu

Jednotná v rozmanitosti. Motto, které EU používá už od roku 2000. Je ale i po 24 letech jednota skál…