Česká letadla mohou pomoci připravit českou i slovenskou armádu na americké stíhačky

02.10.2023 16:39 | Monitoring

Po Ostravě, kde se v polovině září uskutečnily počtem návštěvníků rekordní Dny NATO, se pozornost všech fanoušků bezpečnostních a obranných technologií přesouvá do Bratislavy, kde v úterý 3. října startuje velký mezinárodní bezpečnostní veletrh IDEB. Na bratislavském výstavišti Incheba Expo tak nebudou chybět např. ani české letecké společnosti.

Česká letadla mohou pomoci připravit českou i slovenskou armádu na americké stíhačky
Foto: Aero
Popisek: Aero - logo

V samostatném stánku, jehož dominantou bude velký model cvičného letounu Aero L-39NG, se bude prezentovat také společnost Aero Vodochody, která se může pochlubit řadou aktuálních obchodních úspěchů.

„Do konce roku 2023 Aero předá prvnímu zákazníkovi do užívání první hotové letouny z celkových 12 kusů. Navíc letos ve Vodochodech zahájili výrobu čtyř letounů L-39NG ve cvičné verzi pro LOM Praha, které budou primárně sloužit pro výcvik pilotů Armády České republiky. Přechod z L-39 Albatros na L-39NG představuje výraznou modernizaci a vylepšení výcvikových schopností pilotů, a to jak při přípravě na platformu F-35 v případě České republiky, tak na F-16, kterou pořizuje slovenská armáda,“ řekla Radka Černá, PR & Communications Manager společnosti Aero.

„Těmito letošními důležitými kroky program letounu L-39NG vstoupil do významné etapy, předání prvních sériově vyrobených kusů zákazníkovi je vždy přelomový okamžik, důležitý nejen pro nás, ale i další zákazníky, se kterými vedeme jednání o pořízení našeho letounu,“ doplnil Viktor Sotona, prezident a CEO Aero. „V průběhu letních měsíců jsme kapacitně posílili naše výrobní linky na L-39NG a otevřeli jsme též nové vývojové centrum v Brně, abychom mohli schopnosti letounu dlouhodobě rozšiřovat a posilovat,“ dodal Sotona.

Jak připomněl mluvčí společnosti, nedávno se přímo v Aero seznámili s letounem L-39NG s technologiemi pro výcvik pilotů i s klíčovými parametry ozbrojené verze představitelé Vzdušných sil Ozbrojených sil Slovenské republiky. „Případná strategická mezivládní spolupráce mezi Českou republikou a Slovenskem by zahrnovala mimo provozu L-39NG a výcviku pilotů také získání významného průmyslového podílu ze strany Slovenské republiky. Již dříve Aero podepsalo dohodu o strategické spolupráci s firmou Letecké opravovne Trenčín, která se týká servisu letadel a dalších provozních a logistických oblastí,“ dodala Černá.

Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Důchodce, který „uvěřil“. Nechtějte vědět, co za chvíli poběží na ČT

7:15 Důchodce, který „uvěřil“. Nechtějte vědět, co za chvíli poběží na ČT

Zmatený důchodce, který uvěřil fake news o atomové válce a chodí po městě v atombordelu. To je hlavn…