"Vznik specializované dceřiné společnosti může být jedním z řešení úspěšného rozvoje firmy, jak dokazují zahraniční zkušenosti," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Půjde to až o 30 procent levněji. Proč to nešlo dříve?
Podle materiálu, který má deník k dispozici, by nově založená firma měla exkluzivitu za České dráhy pro soutěže na českém trhu. "Je zvažována možnost založení akciové společnosti, která předpokládá majetkový podíl ČD a majetkový podíl soukromého partnera," píše se ve zprávě.
Nově založená společnost by prý měla být schopna v soutěžích podat nabídky levnější až o 30 procent oproti konkurenci. Nákladově může chystaný nováček jít oproti drahám níže například rozdílnými platy či menšími náklady na administrativu. To se ale podle MfD nelíbí odborářům. Ti mají obavy, že v nové firmě nebude platit kolektivní smlouva drah. Zaměstnanci převedení pod novou firmu by tak ztratili dosavadní výhody a "jistoty".
Jak konkrétně by drážní "nízkonákladovka" fungovala, však zpráva neuvádí, píše MfD.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: čtk, mp