Český rozhlas zaplatil 100 tisíc, aby věděl, jaké písničky má zahrát. Černá díra výzkumů je ještě hlubší, než jsme mysleli

21.02.2018 18:12 | Zprávy

Naše redakce se již delší dobu věnuje obrovskému utrácení veřejnoprávní České televize a veřejnoprávního Českého rozhlasu za sociologické průzkumy. Nejvíce financí vytéká do společností Kantar TNS a Median. Nyní bychom se zaměřili na výzkum od společnosti Median za necelých sto tisíc, které Český rozhlas zaplatil za testování nových písniček pro posluchače Radiožurnálu.

Český rozhlas zaplatil 100 tisíc, aby věděl, jaké písničky má zahrát. Černá díra výzkumů je ještě hlubší, než jsme mysleli
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

A co je smyslem tohoto výzkumu za 99 825 korun? „Cílem výzkumu je získání orientačního hodnocení nových písničkových titulů jako podklad pro hudební dramaturgii ČRo - Radiožurnál. Výzkum představuje sérii deseti dílčích průzkumů realizovaných online v měsících leden, únor, březen, duben, květen, červen, září, říjen, listopad, prosinec roku 2018,“ stojí ve smlouvě.

Z ní dále vyplývá, že Český rozhlas dodá společnosti každý měsíc 15 písniček, přesněji tedy 15 ukázek po 10-15 vteřinách a Median bude na 150 lidech testovat znalost, líbivost a ohranost skladeb. Jednoduchými počty lze vypočítat, že jedné osobě výzkum zabere necelé čtyři minuty.

„Pro každý dílčí výzkum bude sestaven výběrový soubor 150 respondentů z internetové populace, jejichž nejposlouchanějším rádiem je Český rozhlas – Radiožurnál, který poslouchají minimálně tři dny v týdnu,“ popisuje smlouva, jak bude docházet k výběru respondentů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Barbora Richterová

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

To jako vážně?

Prý by podle návrhu Evropské komise děti jakéhokoli věku mohly projít neomezeně změnou pohlaví, terapie ke kontrole tohoto rozhodnutí by přitom byly zakázané. To jako fakt? Není už načase s EK něco radikálního udělat? Vždyť to je jedna šílenost za druhou s čím přichází. Nebo podle vás snad ne? Podle...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

O2 nás otravuje, stěžují si lidé. Máme návod, jak nechtěné volání zastavit

4:40 O2 nás otravuje, stěžují si lidé. Máme návod, jak nechtěné volání zastavit

Telemarketing. Otravné nevyžádané telefonáty od cizích firem slibují výhodné zboží nebo třeba finanč…