Český rozhlas zaplatil 100 tisíc, aby věděl, jaké písničky má zahrát. Černá díra výzkumů je ještě hlubší, než jsme mysleli

21.02.2018 18:12

Naše redakce se již delší dobu věnuje obrovskému utrácení veřejnoprávní České televize a veřejnoprávního Českého rozhlasu za sociologické průzkumy. Nejvíce financí vytéká do společností Kantar TNS a Median. Nyní bychom se zaměřili na výzkum od společnosti Median za necelých sto tisíc, které Český rozhlas zaplatil za testování nových písniček pro posluchače Radiožurnálu.

Český rozhlas zaplatil 100 tisíc, aby věděl, jaké písničky má zahrát. Černá díra výzkumů je ještě hlubší, než jsme mysleli
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

A co je smyslem tohoto výzkumu za 99 825 korun? „Cílem výzkumu je získání orientačního hodnocení nových písničkových titulů jako podklad pro hudební dramaturgii ČRo - Radiožurnál. Výzkum představuje sérii deseti dílčích průzkumů realizovaných online v měsících leden, únor, březen, duben, květen, červen, září, říjen, listopad, prosinec roku 2018,“ stojí ve smlouvě.

Z ní dále vyplývá, že Český rozhlas dodá společnosti každý měsíc 15 písniček, přesněji tedy 15 ukázek po 10-15 vteřinách a Median bude na 150 lidech testovat znalost, líbivost a ohranost skladeb. Jednoduchými počty lze vypočítat, že jedné osobě výzkum zabere necelé čtyři minuty.

„Pro každý dílčí výzkum bude sestaven výběrový soubor 150 respondentů z internetové populace, jejichž nejposlouchanějším rádiem je Český rozhlas – Radiožurnál, který poslouchají minimálně tři dny v týdnu,“ popisuje smlouva, jak bude docházet k výběru respondentů.

Měříme a platíme

Dříve jsme se věnovali smlouvám mezi Českou televizí a společností Kantar TNS. Jen pro připomenutí šlo namátkou o 1 445 454 korun za výzkum pro potřeby pořadů České televize, následovalo 820 000 korun za výzkumy ke sněmovním volbám nebo také 1 284 848 za výzkumy pro potřeby pořadu. Je tedy jasné, že jde o miliony, které z České televize či Rozhlasu natekly do výzkumných agentur. 

Podobné plýtvání veřejnými prostředky budeme i nadále mapovat.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Barbora Richterová

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Styděl bych se.“ Babiš totálně zesměšnil Šmardu a Hamáček k tomu má co říct

10:55 „Styděl bych se.“ Babiš totálně zesměšnil Šmardu a Hamáček k tomu má co říct

Premiér Andrej Babiš (ANO) zopakoval, že stojí o to, aby ČSSD změnila kandidáta na ministra kultury.…