A co je smyslem tohoto výzkumu za 99 825 korun? „Cílem výzkumu je získání orientačního hodnocení nových písničkových titulů jako podklad pro hudební dramaturgii ČRo - Radiožurnál. Výzkum představuje sérii deseti dílčích průzkumů realizovaných online v měsících leden, únor, březen, duben, květen, červen, září, říjen, listopad, prosinec roku 2018,“ stojí ve smlouvě.
Z ní dále vyplývá, že Český rozhlas dodá společnosti každý měsíc 15 písniček, přesněji tedy 15 ukázek po 10-15 vteřinách a Median bude na 150 lidech testovat znalost, líbivost a ohranost skladeb. Jednoduchými počty lze vypočítat, že jedné osobě výzkum zabere necelé čtyři minuty.
„Pro každý dílčí výzkum bude sestaven výběrový soubor 150 respondentů z internetové populace, jejichž nejposlouchanějším rádiem je Český rozhlas – Radiožurnál, který poslouchají minimálně tři dny v týdnu,“ popisuje smlouva, jak bude docházet k výběru respondentů.
Měříme a platíme
Dříve jsme se věnovali smlouvám mezi Českou televizí a společností Kantar TNS. Jen pro připomenutí šlo namátkou o 1 445 454 korun za výzkum pro potřeby pořadů České televize, následovalo 820 000 korun za výzkumy ke sněmovním volbám nebo také 1 284 848 za výzkumy pro potřeby pořadu. Je tedy jasné, že jde o miliony, které z České televize či Rozhlasu natekly do výzkumných agentur.
Podobné plýtvání veřejnými prostředky budeme i nadále mapovat.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová