V čem je podle většiny odborníků problém? Ministerstvo dopravy totiž včas nereagovalo na změny dvou zákonů, díky čemuž mohou být České dráhy vyloučeny ze všech nabídkových řízení a vytěsněni z poskytování veřejné železniční dopravy. 1. října 2016 nabyl účinnosti nový zákon o zadávání veřejných zakázek a současně byl novelizován zákon o veřejných službách v přepravě cestujících.
Z těchto změn vyplývá nová povinnost pro objednatele veřejných služeb vyloučit z nabídkového řízení vybraného dopravce, pokud nemá zaknihované akcie. České dráhy mají ze zákona o Českých drahách akcie v listinné podobě, jejich zaknihování navíc tento zákon brání. Ještě 16. listopadu, tedy více jak měsíc a půl po nabytí účinnosti nového zákona o veřejných zakázkách, a ministerstvo dopravy teprve začíná řešit, jak z patové a vpravdě kritické situace ven.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan