Nerovnost v přístupu dětí z různých sociálních skupin ke vzdělání je podle Chládka klíčovým problémem českého školství. Systém prý neumí "sevřít nůžky" rozevřené podle sociálního rozvrstvení společnosti. "Na vzdělání dítěte má spíše vliv peněženka rodičů než vlastní kvalita žáka. Pokud dítě nemá bohaté rodiče, má ztížený přístup ke vzdělání," prohlásil ministr.
Zlepšení by mělo nastat po zavedení povinné předškolní výuky
Situaci by chtěl zlepšit mimo jiné zavedením povinné předškolní výuky před nástupem do základní školy. Ta by mohla probíhat jak v mateřské škole, tak v domácím prostředí.
Dalším klíčovým bodem strategie je dokončení kariérního řádu pro učitele, modernizace vybavení škol i modernizace systému hodnocení. Chládek není zastáncem plošného testování žáků, které probíhalo v minulých letech. Školy by podle něj měly využít ministerské databáze testů a prověřovat žáky samy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe, čtk