Daniel Herman pro PL: Ať muslimské země otevřou své brány uprchlíkům. V rámci solidarity

27.07.2015 11:04

Ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL) odpovídal na dotazy čtenářů ParlamentníchListů.cz, které se týkaly především islámu či uprchlíků.

Daniel Herman pro PL: Ať muslimské země otevřou své brány uprchlíkům. V rámci solidarity
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr kultury Daniel Herman

Čtenářka Maruska35 se ministra zeptala, jak je možné považovat islám za náboženství, které nesplňuje jeho prvky. „Tudíž jde o jakousi násilnickou kult-ideologickou sektu, kde jsou zákony, pokyny. Spíš než jde o náboženství, jde o politickou ideologii,“ píše. „Pokud by došlo ze strany vyznavačů či šiřitelů islámu k porušení našich zákonů, budou postiženi jako kdokoli jiný, kdo zákony porušuje,“ konstatuje Herman s tím, že k islámu se hlásí zhruba miliarda lidí, takže lze těžko takovýto duchovní proud jednouše zakázat. „Ale je možné například nepřiznat muslimské komunitě právo vyučovat na veřejných školách, působit v armádě apod., což jsme učinili, protože muslimové nesplňují zákonné požadavky pro takové působení,“ nalézá variantu lidovecký ministr.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

Kromě této otázky zajímala Marusku35 ještě informace, proč máme přijímat muslimy ze zemí, kde je válka, my, když existuje více než padesát muslimských zemí, ve kterých válka není. Podle ní tak mohou odejít do svého prostředí. „Ať si je vezmou muslimské země,“ píše. A Herman s ní souhlasí.

„Je třeba apelovat na muslimské země, aby praktikovaly zásadu solidarity, k níž se hlásí, a otevřely své brány svým Islámským státem pronásledovaným souvěrcům. O to se také zahraniční politika EU snaží. To ovšem neznamená, že by Evropa měla na princip solidarity zapomenout,“ uvedl.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

JUDr. Ladislav Roten se ministra zeptal, zda si skutečně myslí, že za padesát, sto let, budou v Česku žít muslimové vedle nás v míru a lásce, jak se to někteří „snaží nabulíkovat“. „To opravdu nevím. To také záleží na nás, jak budeme ochotni hájit svou vlastní identitu a s kým budeme chtít sdílet společný životní prostor,“ napsal.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

„Jste jeden z mnoha politiků na vysoké úrovni, kteří nám, českým obyvatelům a vlastencům, vnucují uprchlíky, kteří mohou být rizikem pro naši bezpečnost. Kdo řídí plánované přijíždění cizinců odlišné kultury z různých koutů světa do Evropy, kdo rozhoduje o třídění lidí do naší země?“ rozlítila se čtenářka Dana Svobodová.

„Prohlubující se agresivita některých fundamentalistických seskupení i současná migrační vlna, která s tím souvisí, ovlivňují život v celé Evropě, ČR nevyjímaje. I já jsem znepokojen tímto vývojem a snažím se hledat východisko. Nejsem bezpečnostním expertem, ale je zřejmé, že právě zvyšování bezpečnosti občanů je jednou z vysokých priorit, které musíme ve svých rozhodováních zohledňovat. Lidé, kteří do Evropy přicházejí z odlišných kulturních oblastí, často mnoho nevědí o hodnotách, z nichž naše civilizace vyrůstá. Nevědí to často ani ti, kteří si v Evropě vybírají cíle pro své odporné teroristické činy. To nejdůležitější ovšem je, abychom především my sami měli jasno, co jsou hodnoty evropské, tedy i české identity, kterých se nesmíme vzdát, abychom neztratili sami sebe. Hodnotová vyprázdněnost a touha po zisku za každou cenu jsou vhodnou půdou pro fanatiky nejrůznější provenience,“ zkonstatoval Herman.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

Ohledně integrace muslimů se rozlítil i čtenář pod přezdívkou „járemca“, který spojil tuto integraci s marným integrováním Romů do české společnosti: „Jak mám věřit, že tu integrujete islámské zakuklence? Jste jen multikulti ničitel naší země,“ napsal ministrovi. S ním se však ministr už nerozepisoval, napsal mu stejnou odpověď jako čtenářce Svobodové.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

Uživatel Honzinus požádal ministra o vysvětlení, co přesně znamená „zneužívání islámu radikálními skupinami“. Podle něj vše, co teroristé dělají, má přímou oporu v Koránu. „Když sleduji vyjádření některých islámských autorit (např. Káhirská univerzita, někteří turečtí duchovní atd.), rozumím jejich postojům tak, že násilí je v rozporu s učením proroka Mohameda. Domnívám se tedy, že kdo působí zlo ve jménu Božím, ať už Boha nazývá jakkoli, protiví se duchovní podstatě víry, z níž i islám vychází,“ odepsal ministr.

Otázku i s odpovědí najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…