Podle průzkumu se dvě třetiny generálních ředitelů tuzemských firem obávají dalšího vývoje ekonomiky. Podle nich se bude dál zhoršovat. Přesto většina dotazovaných věří ve vyšší tržby svých podniků.
Jako ideální recept na vyšší tržby i v dobách krize obchodníci nejčastěji uváděli posílení pozice na domácím trhu a nebo zcela nový výrobek či služby, které by zákazníky zaujaly.
Přesto podle Petra Smutného z PwC Česká republika neumějí české firmy spolupracovat nebo si najít silné partnery. „České podniky stále dělají strategickou chybu, když se snaží vše dělat samy. Jsou příliš malé a na světových trzích doplňují kapacity větších hráčů či zaujímají pozice jen v okrajových segmentech,“ uvedl Smutný.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan