Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost vinu odmítla.
„Znám geologickou stavbu. Vím, že je to nebezpečné od samého počátku, a obávám se, že veškerá nebezpečí ještě nejsou ošetřena,“ uvedl dnes Cajz v ČT. Stavbu D8 v televizi kritizovala i bývalá pracovnice ŘSD Miloslava Pošvářová, odvolaná z ředitelství předloni, která působí ve Stínovém ŘSD založeném podnikatelem v dopravě Radimem Jančurou. Podle Pošvářové chybí na stavbě síť bodů pro měření změn na daném úseku dálnice po uvedení do provozu. Mluvčí ŘSD ale řekl, že ředitelství má informace z čidel na stavbě každou hodinu a podle měření nevykazují ani dříve problematická místa žádné potíže.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk