U parkovacích domů má být čerpací stanice s levnějším benzinem pro parkující
Snížení počtu aut v centru chce hnutí dosáhnout tím, že vybuduje 30.000 parkovacích míst na parkovištích P+R. „Parkoviště ale nesmí být jen plocha, odkud jdou řidiči bahnem k metru," řekl Passer. Součástí P+R parkovacích domů mají být servis, občerstvení a čerpací stanice s výhodnější cenou pro řidiče, kteří tu nechají vůz a do centra jedou metrem.
„Ústředním bodem programu je změna samotného fungování magistrátu a přenos důležitých pravomocí na městské části. Nedílnou součástí tohoto procesu je i spravedlivé přerozdělení financí v jejich prospěch," uvedl Passer.
Městské části by měly dostávat víc peněz
Podle něj si nyní magistrát nechává 93 procent peněz, které dostane při přerozdělení daní od státu. Hnutí chce, aby do budoucna radnice dostávaly o deset až 15 procent více než nyní. V rámci změny pravomocí pak chce, aby mohly například vydávat vyhlášky vztahující se k jejich území nebo mít právo veta ke změnám územního plánu. Magistrát má v budoucnu řešit pouze celoměstsky významná témata, jako například metro.
Na financování hnutí se podílí i developer Passer
Mezi představenou desítkou kandidátů jsou kromě Passera a Venturové dva bývalí členové ODS, a to místostarostka Prahy 4 Ivana Staňková a starosta Kbel Pavel Žďárský. Mezi kandidáty jsou dále například kardiochirurg Petr Křiváček a mluvčí fotbalové Slavie a sportovní redaktor Jiří Vrba.
Politické hnutí Pro Prahu vzniklo zhruba před rokem na popud několika starostů malých městských částí, u jeho zrodu stála i Venturová. Lídrem volební kandidátky byl posléze zvolen Passer, bratr developera Radima Passera. Ten se částečně podílel na financování hnutí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk